» اجتماعی » ششمین نمایشگاه فروش آثار هنری گروه «فرا» افتتاح شد
اجتماعی

ششمین نمایشگاه فروش آثار هنری گروه «فرا» افتتاح شد

۲۱ شهریور ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این رویداد هنری که توسط گروه «فرا» برپا شد در حالیکه آثار به شیوه‌ای کاملاً متفاوت برای مخاطبان ارائه شده بود با استقبال خوب علاقمندان به هنر در باغ موزه هنر ایرانی کار خود را آغاز کرد؛ آثاری که در این نمایشگاه به نمایش در آمد، با هنر گردانی منصور آزاد کام انتخاب شده بود. در این نمایشگاه آثار در سبک ها و شیوه های متنوعی در شاخه نقاشی و مجسمه سازی ارائه شده بود. ۷۸ اثر از ۲۰ هنرمند شامل هنرمندان خودآموخته و هنرمندان تحصیل کرده و شناخته شده در عرصه هنرهای تجسمی را می‌شد در این نمایشگاه مشاهده کرد. آثاری که با قیمت های متفاوت ارائه شدند.

هر کدام از این آثار با هدف خاص چیدمان شدن در یک فضای معمارانه ارائه شده بود و کنار هر اثر پیشنهاد هنرگردان از نصب اثر در فضای معماری نیز مشاهده می‌شد.

منصور آزاد کام مدیر گروه هنری فرا و مدیر موسسه مشاور معماری طرح فضا که کیوریتوری این نمایشگاه را به عهده دارد درباره این نمایشگاه گفت: همه هدف ما تعامل میان هنرهای تجسمی و فضاهای معماری است. ما معتقدیم در کنار کارکردهای هنرهای تجسمی که شامل بالا بردن سطح فرهنگ مردم و یا ارتقا بیان هنری و ایجاد گفتگو در درون فضای هنراست، یکی از کارکردهای مهم هنرهای تجسمی آراستن فضاهای زیستی ماست. این فضاهای زیستی شامل خانه و محل کار و مترو و هتل و …می شود. اما شما کدام آرشیتکتی را سراغ دارید که وقتی یک فضای معمارانه طراحی می کند یک فراخوان هم اعلام کند و از هنرمندان تجسمی دعوت کند برای آرایش درون فضای معماری طرح ارائه دهند.

وی ادامه داد: معمولاً آرشیتکت‌ها که من هم جزئی از آنها هستم به عنوان کارپرداز برای فضایی که طراحی کردیم خرید می کنیم. عموماً هم آثار وارداتی خرید می شود و آثار اصل نیستند. از سوی دیگر شما الان ببینید روی دیوار های راهروهای مجلس شورای اسلامی به عنوان نمونه چه آثاری آویخته شده است یا در هر کدام از اداره ها چه آثاری روی دیوارهاست! در واقع اصطحکاکی میان جامعه تجسمی و این فضاها وجود ندارد. هدف گروه ما ایجاد این اصحکاک است.

آزاد کام با اشاره به اینکه به عنوان یک آرشیتکت از اول دهه ۹۰ به این نتیجه رسید که باید تغییری در این وادی رخ بدهد ادامه داد: این ششمین نمایشگاه فروش آثاری است که گروه ما برگزار می کند و هدفش پیشنهاد جدیدی برای هنرمندان تجسمی و معماران است. ما سالی چند هزار فارغ التحصیل هنرهای تجسمی داریم که همه اینها می توانند جذب بازار کار واقعی شوند و نه اینکه تنها در انتظار برپایی نمایشگاهشان در گالری‌ها بمانند. در حال حاضر گروه ما قریب به ۳۰۰ هنرمند را گرد هم آورده است و روی فروش آثارشان کار می کنیم اما مشاوره هایی هم به هنرمندان در راستای اینکه کارها باید در فضای معماری جا بگیرند داریم مثلا زمینه ابعاد آثار که مناسب خانه ها باشد.

مدیر گروه هنری فرا همچنین با بیان اینکه همه آثار ارائه شده توسط این گروه شناسنامه دارد و خریدار می تواند در صورت نیاز یا تعویض اثر هنری به شرکت مراجعه کند در انتها گفت: از اهداف دیگر این گروه کمک ‏به اقتصاد هنر و تبدیل اثر هنری به کالای سرمایه ای است.

در این نمایشگاه که تا اول مهر ماه در باغ موزه هنر ایرانی برپاست آثار هنرمندانی چون: منصور آزادکام، عبدالحسین بنامیان، الهام ‏اصفهانی، ابوالفضل محمودی، میر سیستانی، مریم کتولی، آیدا محسنی، ستاره میرمومنی، زهرا حسینی، ذبیح الله محمدی، رسول ‏شوبیری، مهدی خواجویی، سعیده مشتاق، شیما حسینی، رضا مازندرانی، الهام فیروزی، لیلا پور عظیما، شادی حاتمی، ‏نرگس ذکر علی و معصومه معدنی پور به نمایش در آمده است.‏

در معرفی این نمایشگاه نیز آمده است: تازمانی که هنر به میان مردم نرود، نمی توان فراگیری فرهنگی، آن را نیز انتظار داشت. و تا زمانی که این اتفاق نیفتد نمی توان انتظار رفتارهای فرهنگی و هنر دوستانه از مردم داشت. در این میان هنرهای تجسمی با تمامی ظرفیت هایش مورد توجه گروه فرا قرار دارد تا با بهره گیری از آثار هنرمندان تجسمی این دیار امکانی فراهم سازد برای بهبود شرایط.

می‌دانیم تغییر نگاه مخاطب هنر امکان پذیر نیست مگر با توسعه و نشر محصولات هنری، و آنگاه که هنر درون جامعه اش نقش خود را بازی کند، می توانیم بازخوردهای رفتاری آن را در تمامی اجزاء زندگی مردم ببینیم.

این نمایشگاه تا اول مهر ماه در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی هر روز از ساعت ۱۰ ‏صبح تا ۱۰ شب به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، ‏خیابان دکتر حسابی، شماره ۳۰ پذیرای علاقمندان خواهد ‏بود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید