» اجتماعی » تابستان با ترافیک تئاتری به پایان می‌رسد
اجتماعی

تابستان با ترافیک تئاتری به پایان می‌رسد

۲۱ شهریور ۹۵ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با پایان یافتن تابستان ۹۵، با آمدن نسیمهای خنک پاییزی و رخ بستن گرمای تابستانی، نمایشهای تازه در سالنهای مختلف تهران روی صحنه اجرا رفته و می‌روند.

شب گذشته در تماشاخانه «همای سعادت» زنگ آغاز نمایش «پای سیب با دارچین اضافه» به کارگردانی کامبیز بنان با حضور  هنرمندان توسط مهناز انصاریان نواخته شد.

نمایش «پای سیب با دارچین اضافه» با نویسندگی و کارگردانی کامبیز بنان و با بازی سعید دولتی، نوید فرح‌مرزی، نریمان حیدری، فرشیدحاجیان، محمدحسین شهریاری، فائزه پورشعبان، امینه شیاسی، الناز بابایی، آرام باقری، پروین صفا، بهار هاشمی از ۲۰ شهریور تا ۱۰ مهر  روی صحنه می‌رود.

این نمایش هر شب ساعت ۲۰ در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱، طبقه چهار، واحد ۵ اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت تیوال بلیت تهیه کنند.

از دیگر عوامل «پای سیب با دارچین اضافه» می‌توان به مهدی نامداری تهیه‌کننده، فرید جلالی و کاوه تافته موسیقی، نوید فرح مرزی طراح صحنه و لباس، امینه شیاسی منشی صحنه، محمدحسین شهریاری دستیار کارگردان، عماد سالکی طراح پوستر و بروشور و مطهره کشاورز مشاور رسانه‌ای، ماهان ابراهیم زاده مدیر صحنه، پوریا مظفریان عکاس، امیر پور خلیل ساخت دکور، سپهر شفیعی و متین زرین نگار همکاران صحنه اشاره کرد.

امشب نیز زنگ افتتاح نمایش «صبح ب خیر» نواخته می‌شود. قرار است زنگ آیین افتتاح رسمی این نمایش که به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی است، توسط «هادی مرزبان» و «فرزانه کابلی» از پیشکسوتان عرصه هنر تئاتر سینما و تلویزیون با همراهی «کارلو چرتی» دبیر فرهنگی سفارت ایتالیا نواخته می‌شود.  این مراسم رأس ساعت هفت عصر در محل لابی سالن سایه/چهارسو مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.

در این نمایش کامبیز امینی،‌علی برجی، آذر سماواتی، شهرام مسعودی،‌ آزیتا نوری وفا،‌ بهار همتی، نگار همتی بازی می‌کنند.

سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه نیز میزبان «گل گاوزبان» می‌شود. این نمایش داستان برادر و خواهری را نقل می‌کند که در پی از دست دادن پدر و مادرشان در خانه‌ای بسیار قدیمی زندگی می‌کنند. فرناز از طریق رختشویی و شستن لباسهای دیگران درآمد کسب می‌کند و هنگام شستن هر لباس ماجرایی پیش می‌آید.

این نمایش که در اجرای نخست خود با استقبال تماشاچیان مواجه شده بود، در دور جدید اجرای خود از ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه سال جاری در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می‌رود. «گل گاور زبان» اولین تجربه زهرا قاسمیان در مقام کارگردان است که پیش از این با ایفای نقشهای متعدد در صحنه تئاتر شناخته شده بود. هامون خان محمدی و زهرا قاسمیان بازیگران این نمایش هستند.

«گمشده در یانکرز» عنوان نمایش دیگری است که شب گذشته در مرکز آفرینش منشور هنر اجرا خود را آغاز کرده است. این نمایش داستان جی و آرتی، دو برادر است که مجبورند به خاطر کار پدرشان مدتی را پیش مادربزرگشان زندگی کنند با ورود عمو لویی به خانه اتفاقاتی برای این دو برادر می‌افتد که…

سارا داروفروش کارگردان این اثر به قلم نیل سایمون است و مهدی علی‌نژاد، کامبیز نیک‌آمیز، مرجان بهرامی، آیدا سرشار، الهه موچانی بازیگران این اثر نمایشی است. «گمشده در یانکرز» تا ۳۱ شهریور رأس ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود.

«لکوموتیوران» عنوان نمایشی است به کارگردانی مهلا صالحی و کارگردانی آثول فوگارد که شب گذشته اجرای خود را آغاز کرده است. این نمایش تا جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ رأس ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود. در این نمایش مهدی بجستانی و بابک سعیدیان ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید