» اجتماعی » وداع خانواده با پیکر مطهر سردار مدافع حرم، احمد غلامی+ تصاویر
اجتماعی

وداع خانواده با پیکر مطهر سردار مدافع حرم، احمد غلامی+ تصاویر

۲۱ شهریور ۹۵ 0۰10

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گویی همین چند روز پیش بود که جمعیت کثیری از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس پای سخنان فرمانده‌ای می‌نشستند که با مرور حماسه‌های جنگ تحمیلی، وظایف امروز رزمندگان و جانبازان این دوران را گوشزد می‌کرد. فرمانده‌ای که نه تنها در قامت یک فرمانده عملیاتی جنگ تا آخرین روزهای خدمتش خوش درخشید بلکه تا توانست در ساختار نگاه فرهنگی به ترویج ارزش‌های مقاومت نیز تلاش کرد. فرمانده مدافع حرمی که در خط مقاومت اسلامی در سوریه و عراق به عنوان یک مستشار زبده نظامی خوش درخشید. امروز خبر شهادت سردار احمد غلامی بعد از گذشت ۱۱ روز کما، تایید شد. او که در روز ۹ شهریور ماه ۹۵ در حلب توسط تروریست‌های تکفیری مورد اصابت ترکش قرار گرفت و از ناحیه سر به‌شدت مجروح شده بود، به‌علت این مجروحیت به کما رفت. و چند روزی در بیمارستانی در شهر حلب توسط دستگاه نفس می‌کشید. اما علی‌رغم بالا رفتن سطح هوشیاری، تاب ماندن در این جغرافیا را نداشت و مشتاقانه به سوی یاران شهیدش پر کشید. پیکر مطهر او صبح امروز از حلب به معراج شهدای تهران منتقل شد.

ساعاتی پیش مراسم وداع با پیکر مطهر او در معراج شهدای مرکز برگزار شد. این وداع مخصوص خانواده شهید بود و تنها چند تن از اعضای خانواده شهید و همرزمانش حضور داشتند. ساعتی وداع در معراج سهم خانواده ای بود که درد فراق او را این روزها می‌بایست زینب وار تحمل کنند. مراسم وداع مردمی با پیکر مطهر این سردار مدافع حرم فردا شب بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه فاطمه الزهرا(س) واقع در میدان سپاه برگزار می‌شود که مردم مشتاق برای زیارت این شهید والامقام می‌توانند با حضور در این مراسم با یار دیرینه این انقلاب وداع کنند.

تصاویری از وداع خانواده شهید با پیکر مطهر سردار شهید احمد غلامی در معراج شهدای مرکز واقع در خیابان بهشت در ادامه قابل مشاهده است:

احمد غلامی از فعالان مبارزه با اشرار قبل از دوران دفاع مقدس در کردستان و غرب کشور بود. وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد در عملیات‌های مختلف حضور فعال داشت و از فرماندهان حاضر در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس بود بعد از آن به‌همراه شهید علیرضا موحد دانش و کاظم رستگار به تأسیس لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) همت گمارد و در این لشکر جانشین حاج کاظم رستگار فرمانده این لشکر بود. تا زمانی که او به شهادت رسید در این سمت فعالیت می‌کرد و بعد از آن تیپ ۱۱۰ خاتم الانبیا را راه‌اندازی کرد و فرمانده این تیپ شد.

بعد از اتمام ۸ سال دفاع مقدس نیز یکی از معاونین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران شد و تا زمان بازنشستگی در همین سمت ماند. او حتی بعد از دوران بازنشستگی نیز در زمینه مقاومت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌کوشید. عضو هیأت امنای مجمع رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) شد و در این مجمع فعال بود. وقتی بحث تجاوز تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی و مردم مظلوم عراق و سوریه پیش آمد، به‌دلیل تجربه فراوانی که در امور رزم و فنون نظامی داشت به‌عنوان مستشار نظامی به سوریه و عراق رفت و مسئولیت آموزش بخشی از نیروهای مقاومت را به‌عهده گرفت. در روز ۹ شهریور ماه ۹۵ بر اثر اصابت ترکش به سرش به کما رفت. او چند روزی به‌علت همین عارضه در بیمارستان حلب در کما بود، تا سرانجام به مقام رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید