» اجتماعی » ظن قوی مبنی بر عمدی بودن فاجعه منا وجود دارد/ کشورهای مسلمان خواستار مجازات عاملان این فاجعه‌اند
اجتماعی

ظن قوی مبنی بر عمدی بودن فاجعه منا وجود دارد/ کشورهای مسلمان خواستار مجازات عاملان این فاجعه‌اند

۲۱ شهریور ۹۵ 0۰11

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»؛ سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم دعای روز عرفه و گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا که عصر امروز(یکشنبه) در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای فاجعه منا،گفت: در سال گذشته در چنین روزهایی ملت ایران شاهد حادثه بزرگ و غم‌باری بودند که هزاران زائر ضیوف الرحمن از ۳۵ کشور مسلمان بر اثر بی کفایتی آل‌سعود به شهادت رسیدند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از موضع مقام معظم رهبری در خصوص این فاجعه گفت: سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری و موضع‌گیری امام‌گونه ایشان در این خصوص موجب شد پیکر تمامی شهدای این فاجعه به کشور بازگردد.

سردار انصاری با بیان اینکه ظن قوی مبنی بر عمدی بودن این فاجعه وجود دارد، بیان کرد: بعد از گذشت یکسال هنوز مسببین این فاجعه توسط آل سعود معرفی نشده و نتایج بررسی ها در این خصوص اعلام نشده است.

وی افزود: مطالبه کشورهای مسلمان در خصوص این فاجعه این است که حکومت سعودی باید از کشورهای مسلمان عذرخواهی کرده و کمیته حقیقت یاب برای پیدایش ابعاد این فاجعه تشکیل شود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در خاتمه گفت: به منظور پیدایش ابعاد حقوقی و انسانی در سالگرد وقوع این فاجعه ستاد گرامیداشت شهدای فاجعه منا به ریاست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری ۱۱ سازمان و دستگاه مختلف برنامه های متفاوتی برای گرامیداشت یاد شهدا تشکیل شده و این حرکت ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید