» اجتماعی » شفیعی از دست پر تئاتر در هفته دفاع مقدس خبر داد
اجتماعی

شفیعی از دست پر تئاتر در هفته دفاع مقدس خبر داد

۲۳ شهریور ۹۵ 0۰12

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، مراسم افتتاحیه رسمی نمایش«صبح بخیر» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی یکشنبه ۲۱ شهریور ماه با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و تعدادی از هنرمندان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

برنامه‌های اداره کل هنرهای نمایشی در ایام دفاع‌مقدس

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در مراسم افتتاحیه نمایش «صبح بخیر» گفت: به اعتقاد من همه نمایشهایی که در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌روند حتماً نمایشهای خوبی هستند؛ ولی این روزها به مناسبت ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشهایی برای اجرای عمومی در نظر گرفته شده که آثار قابل توجهی هستند و من امیدوارم این آثار نمایشی که همگی از تولیدات حرفه‌ای تئاتر هستند بتوانند مورد توجه مخاطبان قرار گیرند.

وی ادامه داد: نمایش «سردار» به کارگردانی نادربرهانی مرند و اثری از رضا صابری و همینطور علی فرحناک آثاری هستند که ما در این ایام شاهد به صحنه رفتن آنها خواهیم بود که امیدوارم مخاطبان عزیز تئاتر این آثار را ببینند و لذت ببرند.

هادی مرزبان بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر کشورمان هم در آیین گشایش نمایش «صبح بخیر» بیان کرد: سیروس همتی از جمله هنرمندانی است که در سه اثر نمایشی من به عنوان بازیگر حضور داشت و می‌توانم بگویم این سه تجربه به قدری برایم لذت‌بخش بوده که همواره با آنها خاطرات خوب و ماندگاری داشتم. علاوه بر اینها او از جمله نویسندگانی است که همواره باب طبع مخاطبان ایرانی می‌نویسد و من هیچگاه از او آثاری ندیدم که با زبان سخت و صقیلی نوشته شود از این جهت بر این باورم که نمایش «صبح بخیر» نیز از جمله آثاری خواهد بود که تماشاگر با آن ارتباط خوبی برقرار خواهد کرد.

وی با تقدیر از حضور مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین افتتاحیه نمایش «صبح بخیر» توضیح داد: این روزها کار کردن در تئاتر پهلوانی می‌خواهد و به نظر من سیروس همتی یکی از این پهلوانهاست که توانسته نمایشی را روی صحنه ببرد؛اما در این راه مهدی شفیعی به عنوان مدیر کل هنرهای نمایشی همراه خوبی با هنرمندان تئاتر است که جا دارد از او به جهت این همراهی تقدیر کنم. او مدیری است که با بچه‌های تئاتر رفاقت دارد به این گونه که وقتی نمی‌تواند کمکی به هنرمندان داشته باشد صادقانه بیان می‌کند و وقتی هم از دست او کاری برمی‌آید با صداقت و مردانگی، مدیر بسیار خوب و همراهی است.

مرزبان با ذکر خاطره‌ای از دوران مدیریت علی منتظری در «مرکز هنرهای نمایشی» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من این خاطره را فراموش نمی‌کنم که روزی به آقای منتظری تماس گرفتم و به او گفتم که برای اجرای نمایش «آهسته با گل سرخ» ۵۰ هزار تومان بودجه می‌خواهیم و آقای منتظری به من گفت که بعدازظهر به دفتر بیا و این مبلغ را دریافت کن و من خوب یادم هست که وقتی به دفتر رفتم وی ۱۰۰ هزار تومان به ما کمک هزینه داد. به اعتقاد من چنین مدیریتهایی ارزش دارد که باید به آن توجه کرد.

فرزانه کابلی، بهزاد خداویسی، رضا صابری، کیوان نخعی، ابراهیم پشت‌کوهی، حسن پارسایی از جمله هنرمندانی بودند که در آیین افتتاحیه نمایش «صبح بخیر» حضور داشتند.  نمایش «صبح بخیر» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی ساعت ۱۹:۳۰ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

نمایش کولا و روزهای آخر دو اجرایی

نمایش «کولا» به نویسندگی و کارگردانی نصیر ملکی‌جو از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه فقط در یک نوبت میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته این اثر نمایشی روزهای ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه ساعت ۲۰ و روزهای پنجشنبه ۲۵ و جمعه ۲۶ شهریور ماه در دو نوبت ساعتهای ۱۹ و ۲۰ میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود.  نشست تخصصی پروژه تئاتر بصری به سرپرستی نصیر ملکی‌جو روزهای سه‌شنبه ۲۳ و پنجشنبه ۲۵ شهریور از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید