» اجتماعی » «شهادت»؛ مزد ۳۷ سال مجاهدت «حبیبِ مقاومت»
اجتماعی

«شهادت»؛ مزد ۳۷ سال مجاهدت «حبیبِ مقاومت»

۲۳ شهریور ۹۵ 0۰10

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نهم شهریور ماه بود که خبر شهادت سردار احمد غلامی در شبکه‌های اجتماعی و روز بعد از آن در برخی رسانه‌ها دست به دست می‌شد. اما طولی نکشید که منبع منتشر کننده خبر یعنی مجمع رزمندگان لشکر ۱۰ سید الشهدا خبر را تکذیب کرد. مشخص شد سردار که از ناحیه سر بر اثر اصابت ترکش به شدت مجروح شده است همچنان در کماست و در بیمارستان شهر حلب نفس می‌کشد. هرچند سطح هوشیاری اش بسیار پایین بود و به علت صدمات وارده ترس از دست دادنش دل خیلی‌ها را لرزانده بود اما چند روز بعد با خبر بالا رفتن سطح هوشیاری سردار، امیدواری اطرافیان را برای بازگشتش زیاد کرد. حالا همه برای بهبودی‌اش دست به دعا برداشته بودند، اما تقدیر ثابت کرد شفای سردار در چشم بازکردن دوباره در تهران نبود بلکه شفا و بهبودی او در پیوستن به مجاهدینی بود که او سال‌ها در میدان جهاد بدرقه‌شان کرده بود اما از همراهی‌شان در شهادت جامانده بود. سردار ۳۷ سال از قافله شهیدان جامانده بود اما تقدیر بر این بود که در سوریه نام شهید مدافع حرم برای او جاودانه بماند. به همین دلیل بعد از ۱۱ روز کما خبر شهادتش را روانه تهران کرد.

احمد غلامی از فعالان مبارزه با اشرار قبل از دوران دفاع مقدس در کردستان و غرب کشور بود. وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد در عملیات‌های مختلف حضور فعال داشت و از فرماندهان حاضر در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس بود بعد از آن به‌همراه شهید علیرضا موحد دانش و کاظم رستگار به تأسیس لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) همت گمارد و در این لشکر جانشین حاج کاظم رستگار فرمانده این لشکر بود. تا زمانی که او به شهادت رسید در این سمت فعالیت می‌کرد و بعد از آن تیپ ۱۱۰ خاتم الانبیا را راه‌اندازی کرد و فرمانده این تیپ شد. بعد از اتمام ۸ سال دفاع مقدس نیز یکی از معاونین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران شد و تا زمان بازنشستگی در همین سمت ماند.

او حتی بعد از دوران بازنشستگی نیز در زمینه مقاومت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌کوشید. عضو هیأت امنای مجمع رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) شد و در این مجمع فعال بود. وقتی بحث تجاوز تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی و مردم مظلوم عراق و سوریه پیش آمد، به‌دلیل تجربه فراوانی که در امور رزم و فنون نظامی داشت به‌عنوان مستشار نظامی به سوریه و عراق رفت و مسئولیت آموزش بخشی از نیروهای مقاومت را به‌عهده گرفت و سرانجام همانجا به شهادت رسید.

صبح امروز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه مراسم تشییع پیکر مطهر سردار مدافع حرم، احمد غلامی در زادگاهش یعنی شهرری برگزار شد. مردم ری او را همچون سایر مدافیعنی حرم با بدرقه بی نظیر خود روی دستانشان با شعارهای لعن الله علی آل سعود، لعن الله علی آل یهود؛ این گل پر پر از کجا آمده، از سفر شام بلا آمده و لبیک یا زینب(س) تا حرم مطهر سید الکریم(ع) تشییع کردند. صدای آشنای داوود شفیعی مداح اهل بیت(ع) آستان حرم حضرت عبدالعظیم مردم تشییع کننده را تشویق به خواندن نواهای معروف مدافعان حرم می‌کند و مردم هم یک صدا آن را زمزمه می‌کنند: این گل را به رسم هدیه، تقدیم نگاهت کردیم، حاشا اینکه از راه تو، حتی لحظه‌ای برگردیم، یا زینب(س)…

پیشکسوتان هشت سال دوران دفاع مقدس از مجمع رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع)، پاسداران سپاه سیدالشهدای استان تهران، رزمندگان لشکر فاطمیون با لباس‌های رزم این لشکر در دفاع از حرم و خانواده شهدای مدافع حرم همگی در مراسم تشییع حضور دارند و با سردار شهید احمد غلامی وداع می‌کنند. سردار سرتیپ دوم علی نصیری فرمانده سپاه سید الشهدا(ع) در مراسم میزبانی می‌کند و اجرای آن را زیر نظر دارد. در میانه مسیر سردار احمد دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که خود از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس است، به جمعیت تشییع کننده می‌پیوندد.

سردار علی فضلی روزگاری در دوران دفاع مقدس فرماندهی لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) را بر عهده داشت، همان لشکری که رزمندگان بسیاری در تهران به آن پیوستند و از طریق آن رهسپار جبهه شدند. سردار فضلی همچون سردار شهید احمد غلامی روایت رزم خود را در فرماندهی لشکر۱۰سید الشهدا(ع) مستحکم کرد. او حالا در بدرقه همرزم شهیدش حضور دارد و در میان خیل عظیم تشییع کنندگان سخنرانی می‌کند.

وقتی کاروان تشییع کننده شهید به ورودی خیابان حرم می‌رسد به احترام مجاورت با حرم، تابوت از ماشین پایین آمده و و طول خیابان را روی دستان مردم به سمت حرم طی می‌کند. بازار قدیم شاه عبدالعظیم(ع) به احترام  تشییع شهید سردار غلامی همه یکپارچه مغازه را دقایقی تعطیل کرده و لامپ ‌ها را خاموش می‌کنند و هم صدا با جمعیت شعار می‌دهند و سینه می‌زنند. بنرهای مختلفی منقش به تصویر سردار شهید احمد غلامی در جای جای مسیر تشییع با یک جمله از مقام معظم رهبری خودنمایی می‌کنند: «شهدای مدافع حرم در زمان حیات خود از اولیای الهی به شمار می‌روند.»

پیکر مطهر سردار احمد غلامی به صحن متبرک آستان مقدس سید الکریم(ع) می‌رسد و برای طواف دور ضریح مطهر وارد حرم می‌شود. و جمعیت داخل صحن همچنان به نام حضرت سید الشهدا(ع) و در مصائب حضرت زینب کبری(س) روضه خوانی می‌کند.

سردار شهید احمد غلامی در سن ۶۵ سالگی جام شهادت را نوشید و مشاقانه به سوی یاران شهیدش شتافت. او که به نسبت دیگر سرداران شهید مدافع حرم، در هنگام شهادت سن بیشتری داشت، همچون حبیب ابن مظاهر تا آخرین لحظه عمر بابرکتش مجاهدانه زیست و در راه خدا جهاد کرد.

سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین که سال‌ها در لشکر ۱۰ سید الشهدا همرزم و همراه شهید احمد غلامی بوده است و اکنون به عنوان تنها فرمانده این لشکر که هنوز در قید حیات است به عنوان شهید زنده لشکر شناخته می‌شود، میکروفون به دست گرفته و درباره شهید غلامی چنین می‌گوید: «کسی که با وجود آنکه سن حبیب ابن مظاهر را دارد اما همچون جوان‌های در رکاب ولایت در دهه امامت به شهادت می‌رسد. سردار احمد غلامی قریب به ۳۷ سال از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از آرمان‌های انقلاب جانانه جنگید و مقاومت کرد. او در مواجهه با ضدانقلاب و منافقین و تحمیل جنگ از کسوت‌های مختلف رزمنده، تک‌تیرانداز تا سلسله مراتب فرماندهی را تجربه کرد. حاج احمد از یاران صدیق جاویدالاثر احمد متوسلیان، شهید همت، شهید کلهر، شهید موحد دانش و شهید کاظم رستگار بود. بعد از دفاع مقدس حاج احمد غلامی برای تثبیت آرمان‌های دفاع مقدس روایت‌گری و اقدامات ارزشمند همراهی با کاروان‌های راهیان نور و انتشار فرهنگ بی‌بدیل قرآنی دفاع مقدس تلاش بسیاری داشت. جانشین لشکر ۱۰ سیدالشهدا از فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و فرمانده تیپ ۱۱۰ حضرت خاتم‌الانبیا(ص) بود که امروز به آرزوی دیرینه خود رسید.»

۱۱ روز کما در شهر حلب، قبل از شهادت همه اطرافیان سردار غلامی را به بازگشتش امیدوار کرده بود. به خصوص آنکه سطح هوشیاری او در آخرین روزهای کما، بالا رفته بود اما تقدیر او شهادت بود و چه تقدیری زیباتر زا این. سردار فضلی هم ببه این نکته اشاره می‌کند و در میان سخنانش کی‌گوید: «حاج احمد غلامی چند روزی سخت مجروح و در کما بود، شرایط جسمی او به گونه‌ای بود که همه برای عافیتش دعا می‌کردند اما عزیزانی هم می‌گفتند که حیف است چیزی کمتر از شهادت روزی حاج احمد شود.»

همه برای اقامه نماز بر پیکر این شهید در داخل صحن حرم حضرت عبدالعظیم(ع) صف می‌بندند، اما نه برای طلب رحمت برای او که او پیشتر با شهادتش مورد رحمت خدا قرار گرفته است بلکه برای طلب شفاعت از شهیدی که در میدان جهاد جانش را تقدیم اسلام کرد. بعد از نماز جمعیت رهسپار بهشت زهرا(ع) می‌شود. پیکر مطهر از یادمان شهدای لشکر ۱۰ سید الشهدا(ع) به سمت قطعه ۲۹ توسط همرزمانش مجددا تشییع می‌شود و در قطعه معروف به سرداران شهید بعد از جنگ و در جوار بزرگانی همچون شهید صیاد شیرازی، شهید داوود کریم و شهید ابوالفتحی به خاک سپرده می‌شود و این بار نیز داستان سرداری از میدان مقاومت بعد از ۳۷ سال مجاهدت در جبهه‌های مختلف با شهادت رقم می‌خورد و بسته می‌شود. شهادت گوارایت باد سردار!

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید