» اجتماعی » مستندی با موضوع مصداق ذوالقرنین تولید شد
اجتماعی

مستندی با موضوع مصداق ذوالقرنین تولید شد

۲۳ شهریور ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، مستند خسوف ناتمام یک مرد که با موضوع بررسی و شناخت شخصیت ذوالقرنین تهیه شده است، تا پایان مهر ماه برای پخش از شبکه‌های سیما آماده خواهد شد.

میلاد قربانی کارگردان این مستند با اشاره به شخصیت ذوالقرنین در قرآن و گمانه زنی‌های مختلفی که در خصوص مصداق آن بین محققین مختلف انجام شده است، گفت: در این مستند تلاش شده تا با انجام پژوهشی وسیع و جامع به مصداق یابی، ذوالقرنین در میان شخصیت‌های تاریخی بپردازیم که با کمک از اساتید تاریخ و مفسرین توانسته‌ایم، محتمل‌ترین پاسخ را در پایان این مستند عرضه کنیم.

وی ادامه داد: تحقیقات این مستند از سال ۹۲ آغاز شد و با تکمیل فرآیند تحقیقات اولیه از ابتدای سال ۹۴ مراحل تولید را شروع کردیم که اکنون در مراحل پایانی آن هستیم.

این کارگردان جوان گفت: در تحقیقات خود به یک لیست ۷۲ نفره از افرادی رسیدیم که امکان تطبیق با ذوالقرنین را داشته‌اند و با مقایسه ویژگی‌هایی که از وی در قرآن و کتب دینی آمده است، این افراد را مطابقت دادیم که در نهایت به ۴ نفر از افراد محتمل‌تر رسیدیم و به طور دقیق ویژگی‌های آنها و اقدامات آنها را با منابع دینی تطبیق دادیم.

قربانی در پایان از همکاری با خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در ساخت این مستند سخن گفت و افزود: با توجه به اینکه تلاش داشتیم در این مستند تصاویری تاریخی عرضه کنیم، با همکار خانه انیمیشن نیمی از مستند به صورت انیمیشن تولید شده و وقایع تاریخی از این طریق بازسازی گردیده است.

مستند خسوف نا تمام یک مرد از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج، به صورت مشترک در خانه مستند و خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در مدت زمان حدوداً ۴۰ دقیقه تولید شده است و تا یک ماه آینده برای پخش از شبکه‌های سیما آماده خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید