» اجتماعی » افزایش جمعیت کره زمین شرایط ناپایداری را در سطح جهان به وجود آورده است/نباید کور کورانه برای آینده جهان برنامه ریزی کرد
اجتماعی

افزایش جمعیت کره زمین شرایط ناپایداری را در سطح جهان به وجود آورده است/نباید کور کورانه برای آینده جهان برنامه ریزی کرد

۲۳ شهریور ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، نشست خبری هنرمندان برای معرفی آرمان‌های توسعه پایدار، ظهر امروز(سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه) با حضور ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، گری لوئیس هماهنگ کننده مقیم نظام ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، کمند امیرسلیمانی، کورش تهامی و بهاره رهنما در ساختمان مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، توضیحاتی درباره آرمانهای توسعه پایدار بیان کرد و گفت: حدود یک سال است که سند آرمانهای توسعه پایدار در سازمان ملل به وسیله ۱۹۳ کشور عضو  سازمان ملل امضا شده است و حجت الاسلام روحانی هم  که در بین رؤسای جمهوری سازمان ملل بودند نیز سند آرمانهای توسعه پایدار را امضا کردند. تمام هدف این سند ساخت زندگی بهتر برای تمام مردم جهان است. این آرمانها شامل: نبود فقر، به صفر رساندن گرسنگی، سلامت مطلوب، آموزش با کیفیت، برابری جنسیتی، آب سالم و تاسیسات بهداشتی، انرژی پاک و قابل دسترس، شغل شرافتمندان و رشد اقتصادی، صنعت-نوآوری و زیرساخت، کاهش نابربری‌ها، شهرها و جامعه پایدار، تولید و مصرف مسئلانه، اقدام برای اقلیم، زندگی زیر آب، زندگی روی زمین، صلح-عدالت و نهاد های توانمندو مشارکت برای آرمانها هستند.

وی در ادامه کانال اجتماعی آرمانهای توسعه پایدار را افتتاح کرد.

سپس گری لوئیس هماهنگ کننده مقیم نظام ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در این نشست، اظهار کرد: قبل از این که بخواهم راجع به اهمیت آرمانهای توسعه پایدار سخن بگویم از همه هنرمندان و اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که همواره در کنار ما بودند. در حال حاضر حدود ۳۰ سال است که برای سازمان ملل متحد کار می‌کنم؛ اهدافی را دیده‌ام که عملی شده‌اند، اهدافی را دیده‌ام که به بخش از آنها عمل شده است و اهدافی را دیده‌ام که عملیاتی نشده فراموش شده‌اند. در چندین سال گذشته ما جشن ۵ میلیاردی شدن کره زمین را گرفتیم؛ اما امروز این رقم به ۷ میلیارد نفر رسیده است و پیش بینی می‌شود که در سالهای آینده این رقم به ۷ میلیارد و ۵۰۰ نفر برسد و این موضوع یعنی این که کره زمین در حال حاضر در شرایط ناپایدار به سر می‌برد و این موضوع در سالهای آینده تشدید می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در شرایطی به سرمی‌بریم که دیگر نمی‌توان کور کورانه عملی انجام داد، این یکی از موضوعاتی بود که در سپتامبر سال گذشته درباره آن با کشورهای عضو شورای ملل متحد به توافق رسیدیم. من می‌خواهم چند جمله از صحبتهای رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل را برای شما بازگو کنم:« با توجه به چالشهای درحال حاضر با آن رو به رو هستیم می توانیم  بگوییم که دنیا روی یک قایق زندگی می‌‌کند  و شرایط زندگی همه مردم، روی زندگی دیگری تاثیر می‌گذارد. باید برای رسیده به سرنوشت مشترک اهداف مشترک داشته باشیم».

لوئیس در ادامه سخنان خود، گفت: سازمان ملل متحد همواره در کنار مردم ایران خواهد بود تا بتوانند تا سال ۲۰۲۲ به آرمانهای توسعه پایدار دست یابند؛ البته وظیفه رسیدن به این اهداف تماماً در بر عهده سازمان ملل و دولت ایران نیست، بلکه مردم ایران هم باید تمام سعی خود را در راه رسید به این اهداف به کار بگیرند. دولت ایران گامهای بسیار ارزشمندی در این راه برداشته است؛ اما راه بسیاری ماند است که می‌توان با تعامل به آنها دست یافت.

کورش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در این نشست، بیان کرد: اگر یک نگاه اجمالی داشته باشیم درمی‌یابیم که هنرمندان همواره در اصلاح رفتارهای اجتماعی در ایران پیش قدم بوده‌اند و آنچه از دستشان بر می آمده انجام داده‌اند. اگر به این ۱۷ آرمان که به آن اشاره شده است احترام نگذاریم از آنچه که به عنوان یک انسان باید باشیم دور می شویم.

کمند امیر سلیمانی بازیگر تلویزیون و سینما دیگر هنرمند حاضر در این نشست، گفت: هنرمندان در ایران همواره برای ترویج فرهنگ و پیشرفت علم و دانش بدون هیچ چشم داشتی اولین گام ها را برداشته‌اند. اگر بستر مناسبی برای آموزش درست و با کیفیت در ایران شکل گیرد بسیار از اتفاقات خوب به خودی خود خواهد افتاد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید