» اجتماعی » دفاع مقدس الگوی رسانه ملی در کار فرهنگی است
اجتماعی

دفاع مقدس الگوی رسانه ملی در کار فرهنگی است

۲۳ شهریور ۹۵ 0۰2

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، علی عسکری که امروز میزبان سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود، پیروزی در جنگ تحمیلی را مرهون درک حماسه کربلا توصیف کرد و گفت: دفاع مقدس در امتداد حماسه انبیا و اولیای الهی است و اگر رسانه با این حماسه عجین شود، می‌تواند مخاطبان خود را به سمت تعالی و ارزش‌های عمیق انسانی هدایت کند.

رئیس رسانه ملی، بر لزوم روایت‌های خلاقانه و هنرمندانه رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: پرداختن به حماسه‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، عامل افزایش اعتماد به نفس و روحیه مقاومت در مواجهه با میدان‌های جدید، به ویژه میدان مبارزه جنگ نرم دشمن علیه نظام است  و  بر این اساس باید با کار جهادی و الهام گرفتن از روحیات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، کاستی‌ها را جبران کرد.

عسکری با اشاره به حماسه آفرینی‌های زنان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس و تأثیر آنان در پیروزی‌های به دست آمده برای کشور در مقابله با دشمن متجاوز گفت: نقش زنان در دفاع مقدس هم باید برجسته‌تر از قبل در تولیدات رسانه ملی دیده شود.

استخراج گنج دفاع مقدس، هنر صداوسیماست
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در دیدار با رئیس رسانه ملی با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس با عنوان «ما آماده‌ایم» گفت: دفاع مقدس سرشار از مضامین بکر و سازنده است و بفرموده فرماندهی کل قوا ما برای این ۸ سال دفاع مقدس ۸۰ سال کار برای انجام داریم.

سردار سرتیپ کارگر افزود: معنویت و دینداری، آرمانخواهی، ایثار، ایستادگی، تدبیر و حکمت، صفات برتری بود که در دوران دفاع مقدس تجلی یافت و صداوسیما که هم‌اکنون خود درگیر جنگ نرم است، نقش بی‌بدیلی در فرهنگ‌سازی این فضائل دارد.

وی افزود: دفاع مقدس شامل همه جناح‌ها در کشور بوده و کلید وحدت به شمار می‌آید و فرهنگ دفاع مقدس نباید فراموش، یا تحریف شود.

سردار سرتیپ کارگر با قدردانی از تلاش رسانه ملی در انعکاس اخبار و گزارشهای اردوهای راهیان نور، این اردوها را یک همایش بزرگ فرهنگی توصیف کرد و گفت: ۲ میلیون بازدیدکننده مناطق عملیاتی راهیان نور در سال ۹۱، سال گذشته به ۶ میلیون نفر افزایش یافت که این حاکی از اثرگذاری رسانه ملی در معرفی یادمان‌های دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید