» اجتماعی » نقالی و پرده‌خوانی در بستر زمان ظرف انتقال اندیشه‌هایی سترگ بوده‌اند
اجتماعی

نقالی و پرده‌خوانی در بستر زمان ظرف انتقال اندیشه‌هایی سترگ بوده‌اند

۲۴ شهریور ۹۵ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی به جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر پیام داد.

در متن پیام وی آمده است:

عن النبی (صلی الله علیه و آله وسلم) من کنت مولاه فهذا علی مولاه

غدیر نه فقط یک حادثۀ تاریخی که از درون آن فعل و انفعالی سیاسی متولد گردد، بلکه نقطۀ انتخاب تاریخی انسان برای انقیاد از حق و تسلیم در برابر اوست.

غدیر که به واقع یک جریان همیشگی است همۀ ما را در تمام زمان ها در برابر آیینۀ حق‌نمای خویش به ارزیابی فرا میخواند و این گونه است که ما با معیار غدیر سنجیده می‌شویم وبا غدیر است که پس از فهم صحیح از فلسفۀ خلقت به خودمان نمره می‌دهیم.

در ایران زمین ، نقالی و پرده خوانی در بستر زمان ظرف انتقال اندیشه هایی سترگ بوده اند ، از مبارزه با شر و سیاهی و پلیدی در شاهنامه خوانی ها تا نقل واقعۀ جانسوز کربلا و پیروزی خون بر شمشیر . اینک به همت دو موسسۀ تابعه سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری نیروی مقاومت بسیج ،این ظرفیت ارزشمند و تاریخی در خدمت انتقال حقیقت تاریخی و ماندگار غدیر قرار گرفته است.

رخداد زیبای اولین جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر (نقالان علوی) را تبریک گفته و امیدوارم این حرکت معنوی در گذر زمان روز به روز گسترده تر و متعالی تر گردد.

نخستین جشنواره پرده خوانی و نقالی غدیر(نقالان علوی) ۲۲ تا ۲۹ شهریور ماه به دبیری کوروش زارعی در تهران برگزار می شود.

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید