» سیاسی » دولت سازندگی عامل ظهور اشراف‌زدگی در جامعه است
سیاسی

دولت سازندگی عامل ظهور اشراف‌زدگی در جامعه است

۲۵ شهریور ۹۵ 0۰9

[ad_1]

محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، در واکنش به گسترش روحیه اشرافی‌گری در میان برخی مسئولین، با یادآوری دوران انقلاب و ساده زیستی حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل در آن دوره تاکیدات فراوانی بر ساده زیست بودن مسئولین داشتند و در حال حاضر هم رهبر معظم انقلاب با گذراندن زندگی ساده خود، خط امام را ادامه داده‌اند که باید این خط برای همه مسئولین نظام سرلوحه کار و زندگیشان قرار گیرد.

وی افزود: آموزه‌های دینی ما بر این تأکید دارد که عموم مردم بویژه مسئولین خصلت اشرافی‌گری نداشته باشند. مسئولین چون امکانات بیت المال در اختیارشان است، اگر خوی اشرافی‌گری در ذاتشان باشد علاوه بر اینکه در زندگی شخصی خود اثرات منفی دارد، در جامعه هم این پدیده غلط رواج پیدا می‌کند.

وی با  اشاره به اینکه برخی مسئولین مدعی انقلابی‌گری و ساده زیستی هستند اما رفتارشان و زندگیشان اشرافی‌گری است، تصریح کرد: این مدل زندگی آفت جامعه است. بزرگان دین ما توصیه‌های مکرر در زمینه ساده زیستی داشته و دارند و باید منش ما هم براساس اخلاق دینی باشد.

وی رویکرد دولت سازندگی را عامل ظهور اشراف‌زدگی در جامعه دانست و گفت:وقتی جوان بیکار ما در جامعه گریبانگیر چندین مشکل اقتصادی است و این صحنه‌ها را از شخصی که ادعای ساده زیستی دارد می‌بیند، رنج برده و از انقلاب و انقلابی بودن کناره‌گیری می‌کند. 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید