» سیاسی » برخی انتقادات از دولت "تند و بی‌منطق" است/ حقوق‌های نجومی بیش از حد بولد شد/ دولت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای انتخابات ندارد
سیاسی

برخی انتقادات از دولت "تند و بی‌منطق" است/ حقوق‌های نجومی بیش از حد بولد شد/ دولت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای انتخابات ندارد

۹ مهر ۹۵ 0۰10

[ad_1]

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری ظهر روز گذشته  در نشست‌خبری، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: نمایشگاه عکس دستاوردهای دولت روز شنبه توسط آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح و به‌مدت هفت روز در فضای باز تالار وحدت برگزار خواهد شد.

وی افزود: رهبر انقلاب در بحث‌های مختلف و به‌خصوص در جلسه‌ای که اعضای دولت خدمت ایشان بودند بر اعلام اقدامات دولت به‌صورت هنری و مستمر تأکید داشتند لذا اعلام دستاوردهای دولت یک ضرورت جدی است.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری تصریح کرد: بر همین اساس، از قبل پیش‌بینی شده بود که یک نمایشگاه عکس با ویژگی دستاوردهای دولت برگزار شود و بیانات رهبر انقلاب نیز ما را به انجام این حرکت سوق داد.

“سیاست مهم دولت در این مدت این بوده که فارغ از حواشی و به‌صورت متمرکز همه برنامه‌ها و اقدامات خود را در صحنه عمل پیاده کند و لذا تمرکز بر انجام احسن این برنامه‌ها یود تا دولت از حواشی‌های مطرح‌شده، دور باشد. البته در این مدت فضایی درست شد که برخی شخصیت‌ها و جریانات به‌صورت دائمی تلاش‌های دولت را منعکس نمی‌کردند و یا اگر منعکس می‌کردند به‌صورت ناقص این کار را انجام می‌دادند و هر اقدامی را که دولت انجام می‌داد با برنامه ریزی آن اقدام را ناموفق و نامطلوب برای مردم منعکس می‌کردند لذا برگزاری این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردهای دولت است”.

بانک ادامه داد: نمایشگاه عکس در دولت‌های مختلف برگزار شده و این دولت هم این کار را لازم دید. با پیشنهاداتی هم که از هنرمندان گرفتیم، تلاش کردیم این نمایشگاه را به‌صورت متفاوت برگزار کنیم.

وی افزود: اجرای این کار به‌عهده هنرمندان است؛ عکس‌های معتبر و ارزشمندی واصل شده و تمامی این عکس‌ها در شورایی مورد تحلیل و آنالیز قرار گرفته و مشاهده کردیم که آثار خوبی بین این تصاویر وجود دارد. این ذخیره هنری قابل استفاده است و در ادامه به شیوه‌های دیگر هم از این ذخیره بزرگ استفاده خواهیم کرد. البته از گروه‌های مختلف هنری از جمله هنرمندان، موسیقی‌دانان و… نیز در این باره استفاده خواهیم کرد.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری اضافه کرد: ما نمایشگاه عکس دولت را یک هویت مستقل و مفهومی می‌دانیم. محیط انتخاب‌شده نیز یک محیط باز است. هدف ما استفاده از یک کار نو و بدیع بود و برای همین از هنرمندان مختلفی دعوت شد و یکی از هنرمدان بسیار ارزشمند سازه‌ای مفهومی را پیشنهاد کرد که استحکام قوی داشته باشد تا شرایط نامطلوبی را که دولت آن وضعیت را تحویل گرفت به تصویر بکشد، اما در عین حال محیطی آرام‌بخش را با حضور این دولت تداعی کند.

بانک در پاسخ به این سؤال که “این نمایشگاه چرا در ۶ مانده به انتخابات برگزار می‌شود؟” گفت: دولت اول باید بر انجام درست فعالیت و شعارهای داده‌شده متمرکز می‌شد و با توجه با اینکه هدف اصلی هم همین بود، موضوعات تبلیغاتی و رسانه‌ای هم کمتر مورد توجه قرار می‌گرفته است لذا اکنون بخش زیادی از فعالیت‌ها به ثمر نشسته و می‌توان این فعالیت‌ها را در بخش تبلیغات و رسانه‌ای، اطلاع رسانی کرد.

وی با بیان اینکه برخی انتقادات صورت گرفته از دولت دلسوزانه است و این بخش انتقادات قابل پذیرش است و دولت به آن توجه دارد، گفت: مثل انتقاداتی که به موضوع قراردادهای نفتی شد و دولت هم تعامل خوبی با منتقدین داشت و توانست آن را به سرانجام و مسیر مناسب برساند.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری ادامه داد: اما برخی فعالین حوزه سیاسی به‌دلیل اینکه در انتخابات قبلی موفق نبوده‌اند، انتقاد کردند که برخی انتقادات این گروه، تند و بی‌منطق بود لذا دولت  به‌صورت گسترده وارد شده و بخشی از انتقادات را که همراه با توهین و اتهام باشد باید دستگاه قضا ورود کند.

بانک اظهار داشت: مقام ریاست جمهوری شأن و جایگاه ویژه‌ای دارد و دستگاه قضا نسبت به این توهین‌ها باید ورود کند، دولت نیز در این خصوص از توهین‌ها سکوت نمی‌کند و برخورد مناسب می‌کند.

وی با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی نجومی، اظهار داشت: درخصوص حقوق‌های نجومی بیش از حد این مسئله بولد و روی آن مانور داده شد؛ ما با متخلفین برخورد می‌کنیم و این برخورد تنها درباره حقوق‌ها نیست. ما آخرش نفهمیدیم نجومی یعنی چه؟ هرکسی می‌تواند برداشت خودش را داشته باشد.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری ادامه داد: من نوعی اگر ۱میلیون حقوق می‌گیرم آیا درامد کسی که ۶ میلیون حقوق می‌گیرد، برایم نجومی حساب می‌شود یا نه؟ من خودم هنوز تعریف دقیقی از حقوق نجومی نداشته و ندارم. اگر قوانین و مقرات اجازه می‌دهد کسی مثلاً ۲۰ میلیون حقوق بگیرد و یکی ۲ میلیون، خوب این قانونی بوده است. اما اگر کسی خارج از ضوابط برداشته، خلاف داشته و باید جلوی آن را گرفت. برخی می‌گویند “املاکی که به‌صورت مجانی و نصف قیمت در اختیار افراد گذاشته آیا آن هم نجومی است یا خیر؟” باید تعریف دقیقی از حقوق نجومی ارائه دهیم.

بانک در پاسخ به این سؤال “آیا اتاق فکری در دولت برای انتخابات تشکیل شده است؟” گفت: دولت در حال حاضر هیچ اقدام و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشته و ندارد. اگر روزی هم رئیس این دولت تصمیم بگیرد مثل بقیه کاندیداها کاندیدا شود یک رئیس و مسئولی هم برای پیشیرد این برنامه‌ها انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/*

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید