» سیاسی » کمیسیون امنیت ملی مجلس به پلیس فتا می‌رود
سیاسی

کمیسیون امنیت ملی مجلس به پلیس فتا می‌رود

۱۱ مهر ۹۵ 0۰5

[ad_1]

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، در تشریح دستور کار عصر امروز (یکشنبه ۱۱ مهر) کمیسیون متبوع خود، گفت: در ابتدای جلسه امروز، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش و تعزیت ایام ماه محرم، مصوبات هیئت رئیسه کمیسیون مطرح شد.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات اجرای دقیق ممنوعیت ورود تلفن همراه به صحن کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به وسیله میهمانان (وزراء، معاونین وزراء، مدیران دستگاه ها و …) بود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس  تصریح کرد: همچنین بازدید کمیسیون از پلیس فتا فردا دوشنبه ۱۲/۷/۹۵ رأس ساعت ۷ صبح و بازدید کمیسیون از مرکز کنترل فضای کشور ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۷/۷/۹۵ نیز در دستور کار کمیسیون قرار گرفت. همچنین بازدید از مبادی ورودی کالا به کشور به تصویب کمیسیون رسید. بازدید مذکور در راستای بررسی علل پدیده قاچاق کالا صورت می گیرد.

نقوی حسینی گفت: در این جلسه آقای امیر نامی رئیس سابق سازمان جغرافیایی و وزیر سابق وزارت ارتباطات به عنوان مشاور کمیسیون در امور جغرافیای کشور و مرزها انتخاب شدند، همچنین مصوبه دیگر کمیسیون در جلسه امروز آیین نامه داخلی کمیسیون بود که به تصویب رسید. در آیین نامه داخلی نحوه اداره جلسه، نحوه طرح سوال از وزرا در کمیسیون، کارگروه‌ها و نحوه عضویت و فعالیت آنها تعیین تکلیف شده است.

وی یادآور شد: در ادامه جلسه امروز، جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس و معاونین ایشان میهمان کمیسیون بودند تا راه کارهای همکاری بیشتر و موثرتر کمیسیون و مرکز پژوهشها را بررسی کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مرکز پژوهش ها چهاردسته وظایف را انجام می دهد و ارائه نظرات کارشناسی در مورد کلیه طرح های ارائه شده از سوی دولت، ارائه نظرات کارشناسی در مورد کلیه طرح هایی که از طرف نمایندگان محترم ارائه می شود. ارائه گزارشهای تخصصی پیرامون موضوعات مختلف و در نهایت ارائه گزارشات کارشناسی و تخصصی پیرامون سفارشاتی که از طرف نمایندگان درخواست می شود همچنین جلالی با توضیح ساختار مرکز پژوهشها و معرفی معاونتها، اعلام کرد که درخواست ما این است که کمیسیون با ارائه نظرات و دیدگاهها، به تقویت همکاری بین مرکز و کمیسیون کمک کند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید