» سیاسی » کشتی نظامی اماراتی پس از اصابت "موشک کروز" رزمندگان یمنی + تصویر
سیاسی

کشتی نظامی اماراتی پس از اصابت "موشک کروز" رزمندگان یمنی + تصویر

۱۵ مهر ۹۵ 0۰9

[ad_1]

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، ۱۰ مهر ماه جاری ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور یک کار بزرگ را به ثبت رساند و در یک عملیات تاریخی، موفق شد که یک فروند شناور متعلق به ارتش امارات را مورد اصابت قرار دهند که طبق اعلام اماراتی‌ها، ۲۲ نظامی این کشور در این حمله کشته شدند.

براساس اعلام ارتش یمن و اطلاعیه ارتش امارات، شناوری که هدف قرار گرفته است، کشتی تندرو HSV-2 است. این کشتی در تملک شرکت کشتی‌رانی سیلیف (Sealift) آمریکا بوده و قادر است.

این کشتی توسط شرکت کشتی‌سازی «اینکات» در شهر بندری «هوبارت» استرالیا ساخته شده و چندی بعد نیز به نیروی دریایی ارتش آمریکا اجاره داده شده بود.

«اچ‌اس‌وی-۲»، یک کشتی دو بدنه موج‌شکن است که دارای پَد حمل بالگرد، عرشه حمل وسایل نقلیه، قابلیت حمل قایق‌های کوچک و پرتاب پهپاد و اتاقک مخابرات نظامی بوده و در واقع یک کشتی پشتیبانی نظامی به شمار می‌رود. سفارش ساخت این شناور در ۱ اکتبر سال ۲۰۰۲ به ثبت رسیده و در ۱۵ اوت سال ۲۰۰۳ میلادی نیز ساخت آن به پایان رسیده است.

فیلم لحظه شلیک و اصابت موشک کروز یمنی‌ها به شناور اماراتی

 

فیلم منتشره توسط اعلام الحربی یمن به عنوان ارگان رسمی وابسته به اتاق عملیات نظامی این کشور و کمیته‌های مردمی یمنی، نشان می‌دهد که ابتدا این شناور توسط رادارهایی شناسایی، دیده شده و پس از مشخص شدن موقعیت دقیق شناور توسط رادارها، یک تیر موشک کروز به سوی شناور شلیک می‌شود.

حالا با گذشت چند روز از اصابت این موشک و آتش سوزی گسترده این شناور، تصاویری از شناور منتشر شده که اصابت دقیق موشک را نشان داده و مشخص می‌کند که تقریبا کل شناور در آتش سوخته است.

تصاویر منتشر شده از شناور اماراتی را در ذیل ببینید:

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید