» سیاسی » آقای مطهری! دین را به خاطر مسائل سیاسی وجه‌المصالحه فوتبال قرار ندهید
سیاسی

آقای مطهری! دین را به خاطر مسائل سیاسی وجه‌المصالحه فوتبال قرار ندهید

۱۶ مهر ۹۵ 0۰5

[ad_1]

امیررضا واعظ آشتیانی رئیس هیئت مدیره سابق تیم فوتبال استقلال و عضو سابق شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به برگزاری مسابقه تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی در شب عاشورا، اظهار کرد: تاریخی که برای بازی ایران و کره تعیین شده در ماههای گذشته بوده و این ناشی از قصور و کوتاهی فدراسیون فوتبال ایران است.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال به عنوان مرجعی که می‌توانسته این تاریخ را تغییر دهد، گفت: فدراسیون فوتبال می‌توانست مطرح کند که ایران بعنوان یک کشور مسلمان و شیعه در چنین روزی آیینهای مذهبی برگزار می‌کند و مسابقه را یک روز بعد از این مراسم برگزار می‌کرد.

رئیس هیئت مدیره سابق تیم فوتبال استقلال تأکید کرد: فدراسیون به مسئولیت خود به درستی عمل نکرده‌ و می‌داند که دیگر امکان تغییر تاریخ بازی وجود ندارد.

وی در ادامه به نامه آیات یزدی و مکارم شیرازی درباره برگزاری این مسابقه در شب عاشورا اشاره کرد و گفت: علما وظیفه و تکلیف شرعیشان این است که درباره مسائل شرعی تذکر داده و به تکلیف خود عمل کنند.

واعظ آشتیانی با اشاره به نامه علی مطهری به آیت‌الله یزدی درباره دیدار ایران و کره‌جنوبی در شب عاشورا خاطر نشان کرد: علما افرادی نیستند که مانند علی مطهریها برای جمع‌‌آوری آرا و مخاطب حرفی بزنند.

عضو ادوار شورای شهر تهران در همین رابطه افزود: علی مطهری در نامه خود تصریح کرده که اگر مسابقه فوتبال در شب عاشورا برگزار نشود، مردم از دین‌گریزان می‌شوند که در پاسخ به وی باید گفت نباید به خاطر مسائل سیاسی دین را وجه‌المصالحه موضوعی مثل فوتبال قرار دهیم.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه برخی با سوء استفاده از موضوع روز مسابقه فوتبال با قلم، مصاحبه و موضع گیرهایشان به دنبال این هستند که جوانان و علاقمندان به ورزش فوتبال را در مقابل علما قرار دهند، تصریح کرد: جایگاه دین و علما محترم است و باید این جایگاه حفظ شود.

انتهای‌ پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید