» صفحه اصلی » طرح" بسیج همگام با کشاورز" در ۳ هزار پایگاه روستایی اجرایی شده است
صفحه اصلی

طرح" بسیج همگام با کشاورز" در ۳ هزار پایگاه روستایی اجرایی شده است

۲۷ آبان ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا جهانسوز در حاشیه دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات بسیج مهندسین درزمینهٔ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: بسیج مهندسین اهتمام ویژه‌ای به مسئله اقتصاد مقاومتی، اتکا به توانمندی‌های درونی، افزایش تولید در سطح ملی و افزایش راندمان که یکی از اصلی‌ترین اصول اقتصاد مقاومتی است دارد.

وی فاصله‌ی عملکردی در بخش کشاورزی را موردتوجه قرار داد و افزود: توان و پتانسیل کشاورزان ما برای رسیدن به حد مطلوب مناسب است زیرا تولید کشاورزان نمونه ایرانی بین ۲ تا ۱۸ برابر متوسط ملی است.

جهانسوز با تأکید بر اینکه در صورت افزایش راندمان تولید می‌توان محصول بیشتری دست‌یافت، گفت: بدیهی است که اگر راندمان تولیدی در بخش کشاورزی افزایش یابد تقریباً می‌توان با همان مقدار نهاده به  محصول بیشتری دست‌یافت. بدین منظور طرحی با نام” علمی کردن کشاورزی” یا طرح” بسیج همگام با کشاورز”  با همکاری سازمان تحقیقات و آموزش وزارت جهاد کشاورزی  اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح که بر اساس توانمندی‌های پایگاه‌های بسیج روستایی و استفاده از مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی بسیجی برنامه‌ریزی‌شده است می‌توان با انجام کارهای علمی و رفع محدودیت‌هایی که سبب پایین ماندن سطح تولید محصولات می‌شود، به افزایش تولید محصول مبادرت کرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با اشاره به موفقیت‌های حاصل‌شده از اجرای طرح علمی کردن کشاورزی اظهار داشت: امسال این طرح در بعضی مکان‌ها اجراشده که نتایج خوبی به همراه داشته است چراکه مبانی اصولی طرح ازجمله آموزش در بالاترین سطح صورت گرفته است.

وی با اشاره به همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: این سازمان در  تهیه کتب و ارائه راهنماهای عملکردی کمک شایانی داشته است.

جهانسوز بابیان اینکه تاکنون ۶ هزار نفر در این زمینه آموزش‌دیده‌اند، گفت: در حال حاضر حدود ۶  هزار پایگاه داریم که نیمی از آن‌ها در اجرای این طرح موفق بوده‌اند و درصدد آنیم تا هرچه بیشتر درزمینهٔ ارتقا عملکرد فعالیت کنیم و این جهاد مقدس را با بهره‌گیری از روحیه بسیجی و جهادی مهندسان کشاورزی اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید