» صفحه اصلی » ساخت پتروشیمی ممسنی در پیچ و خم تامین آب و گاز ماند
صفحه اصلی

ساخت پتروشیمی ممسنی در پیچ و خم تامین آب و گاز ماند

۵ آذر ۹۵ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ۱۰ سال پیش زمانی که مردم ممسنی به امید مشارکت در سود پروژه پتروشیمی این شهرستان سهام این شرکت را خریداری می‌کردند، هرگز گمان نمی‌بردند که پس از گذشت ۱۰ سال نه تنها سودی نصیبشان نشود بلکه با فروش سهام شرکت ضرر هم بکنند.

کلنگ احداث پروژه پتروشیمی شهرستان ممسنی در دی ماه سال ۸۶ با حضور مسئولان وقت وزارت نفت به زمین خورد و زمان اجرای پروژه ۴ سال اعلام شد. پس از گذشت ۱۰ سال این پروژه هنوز به مرحله اجرایی نرسیده و سودی هم به مردم تعلق نگرفته است.

یکی از هزاران نفری که سهام این شرکت را خریدند در نامه‌ای که از سوی رسانه‌های محلی ممسنی منتشر شده، خطاب به مدیرعامل شرکت پتروشیمی ممسنی گفته است « در سال ۱۳۸۶ با امید به اینکه با پذیره‌نویسی سهام در شرکت پتروشیمی ممسنی طبق مطالبی که در روزنامه‌های تبلیغی در مورد پذیره‌نویسی سهام نوشته بود، ظرف مدت سه سال به بهره‌برداری می‌رسد با پولی که با زحمت بسیار زیاد  به‌دست آورده بودم  نسبت به پذیره‌نویسی سهام اقدام کردم». 

این فرد در ادامه نامه از طولانی شدن مدت سوددهی گلایه کرده و با اشاره به تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت پتروشیمی چنین گفته است « اینجانب سه سال پیش با شما تلفنی صحبت داشتم و شما گفتید بروید فرابورس و سهامتان را بفروشید و من اقدام کردم متاسفانه بعد گذشت پنج سال از تاریخ  واگذاری پول کسی حاضر نشد به همان قیمت اولیه سهام را بخرد». 

طولانی شدن پروژه پتروشیمی ممسنی نه تنها گلایه مردم بلکه سبب اعتراض نماینده مردم این شهرستان در مجلس نیز شده است. مسعود گودرزی در تابستان امسال در تذکری به وزیر نفت بر لزوم راه‌اندازی سریع پتروشیمی ممسنی تاکید کرده است. 

به گفته وی براساس قانون این پروژه باید به طور کامل اجرایی شود چراکه موضوعات پیرامونی آن نظیر منبع خوراک نیز تامین شده است از اینرو وزارت نفت باید در جهت اجرای این پروژه اقدام کند. 

آنطور که گودرزی گفته است حدود ۱۰ سال است که به مردم برای اجرای این پروژه سهام فروخته‌اند ولی هنوز هیچ اقدامی برای اجرای این پروژه نشده است. 

رهام پیکری، فرماندار ممسنی در گفت‌وگو با تسنیم به بیان علل این تاخیر پرداخته و گفته است که پتروشیمی ممسنی برای راه‌اندازی و اجرا به آب و گاز نیاز دارد. به گفته وی مدتی پیش چاهی برای تامین آب این پروژه حفر شد اما به دلیل اینکه بافت چاه آهکی و مناسب آب آشامیدنی است و با توجه به نیاز شدید شهرستان ممسنی به آب ترجیح بر این شده که این چاه برای آب آشامیدنی استفاده شود. 

وی می‌گوید: برای تامین گاز این مجموعه نیز باید خط گاز از شهر خومه‌زار، ماهور میلاتی یا بیدبلند ممسنی به سمت پتروشیمی کشیده شود تا این مجموعه بتواند عملیات اجرایی خود آغاز کند. 

پیکری که خود از خریداران سهام این شرکت است، می‌افزاید:  تاکنون ریالی سود دریافت نکرده و به سهامداران حق می‌دهد که نگران باشند اما امید است که با تامین آب و گاز مجموعه پتروشیمی عملیات اجرایی شروع و به زودی نگرانی‌های مردم نیز برطرف شود. 

یک دهه از فروش سهام پتروشیمی ممسنی به مردم گذشته و این پروژه همچنان در پیچ و خم تامین زیرساخت‌ها مانده است. خریداران سهام مطالبه سود دارند اما در جواب «مشکل عدم تامین آب و گاز» این پروژه را می‌شنوند و حالا باید چشم انتظار تامین این زیرساخت‌ها باشند.

خبرگزاری تسنیم در نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت ۸ الی ۱۶ با شماره تماس ۰۷۱۳۲۲۸۱۹۷۵ با دفتر خبرگزاری تسنیم استان فارس در جریان بگذارند.

انتهای پیام/ 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید