» صفحه اصلی » توان ساخت هرگونه شناوری با انواع قابلیت‌ را داریم/تعمیر‌ اساسی ناو خارک ‌‌‌بعد از ۳۵ سال ‌
صفحه اصلی

توان ساخت هرگونه شناوری با انواع قابلیت‌ را داریم/تعمیر‌ اساسی ناو خارک ‌‌‌بعد از ۳۵ سال ‌

۵ آذر ۹۵ 0۰18

[ad_1]

امیر دریادار حسین آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، اظهار‌داشت: کارخانجات نیروی دریایی ارتش با دانش وتوان بومی و تکیه بر فرموده مقام معظم رهبری، امروز توان ساخت هرگونه شناوری را در همه ابعاد و قابلیت‌ها دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ اثری بر صنعت دفاعی نداجا و فعالیت‌های مجموعه کارخانجات نیروی دریایی ارتش ندارد، بیان داشت: اگر غیر از این بود، امروز شاهد ساخت ناوشکن جماران، سهند، دماوند، کشتی‌های امداد و نجات و یدک‌کش در این نیرو نبودیم.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه تحریم‌ها  نه‌تنها مانع توسعه نبوده بلکه انگیزه‌ای برای رشد و جهش صنعت دفاعی کشور بوده است، تصریح‌کرد: متخصصان ما در مجموعه علمی و عملیاتی با تاسی از مقام معظم رهبری و اجرای اقتصاد مقاومتی، حرکت خود را تبیین کرده‌اند و موفقیت‌های به دست آمده همه و همه مدیون صرف فعل خواستن و باور نیروهای توانمند داخلی است.

امیر دریادار آزاد در ادامه تعمیرو نوسازی ناو سبلان که در دوران دفاع مقدس با بمب لیزری نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس به شدت آسیب دیده بود را یکی از توانمندی‌های متخصصان داخلی دانست و افزود: بازسازی و تعمیر این ناو سبب حیرت کشور سازنده آن شده است.

وی با اشاره به تعمیرات اساسی ناو خارک به عنوان بزرگترین ناو خاورمیانه به همت نیروی دریایی و استفاده از توانمندی داخلی بعد از ۳۵ سال در بندرعباس، تاکید کرد: این نیرو با تکیه بر دانش و تجربیات داخلی و البته در اوج تحریم توانست هم در تجهیزات و هم علوم نظامی، خود را در بالاترین سطح دانش و معلومات قرار دهد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بومی‌‌سازی دانش روز نظامی توانسته اقتدار خود را به جهانیان دیکته کند افزود: بازدارندگی نیروی دریایی ارتش جهموری اسلامی ایران در منطقه و جهان مثال‌زدنی است و از سال ۶۷ تاکنون هیچ کشوری جرات حضور در آب‌های ایران را به خود نداده است.

امیر دریادار آزاد ادامه با اشاره به افزایش دانش نظامی نداجا بیان داشت: پس از عملیات‌های رعد یک و ۲  در راستای آزادسازی کشتی گرفتار شده به دست دزدان دریایی در خلیج عدن، ارتش و دانشگاه‌های جنگ دنیا انگشت حیرت به دهان گرفته‌اند.

وی گفت: پس از حضور موفقیت‌آمیز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی و مقابله با دزدان دریایی، نیروی دریایی کشورهای منطقه با حضور در ایران خواستار تعامل، آموزش و استفاده از تجربیات نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی در قالب کارگاه آموزشی چگونگی رهاسازی کشتی از دست دزدان دریایی هستند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید