» صفحه اصلی » اتاق بازرگانی استان مرکزی فاقد ‌‌یک برنامه منسجم ‌است‌
صفحه اصلی

اتاق بازرگانی استان مرکزی فاقد ‌‌یک برنامه منسجم ‌است‌

۷ آذر ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ظفر افشون ظهر امروز در جلسه هم اندیشی صادرکنندگان استان مرکزی برضرورت توسعه صادرات در استان تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی، این استان باید در زمینه توسعه صادرات نقش پررنگ تر ایفا کند.

وی افزود: صادرات استان مرکزی دارای رشدی ۳ درصدی بوده که البته افزایش ۳درصدی صادرات قابل توجیه نیست و باید عملکرد بهتری را در این زمینه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: سطح تعاملات ما با دنیا افزایش پیدا کرده و شاهد افزایش تعاملات تجاری در کشور و استان هستیم، بنابراین باید از این فرصت به منظور صادرات کالا استفاده کرد.

وی اضافه کرد: توجه به امر صادرات علاوه بر خروج کشور از رکود زمینه تولید پایدار و اشتغال پایدار را فراهم می‌کند، این در حالی است که در قرن حاضر سیر تکاملی توسعه جوامع و پیشرفت سریع در عرصه فناوری در زمینه‌های مختلف علمی، تاثیر بسزایی در نحوه زندگی و رشد اقتصادی به جای گذاشته است.

افشون خاطرنشان کرد: روند روزافزون همگرایی بین‌المللی و گسترش سازمان‌هایی نظیر سازمان تجارت جهانی، توجه سران کشورها به تدوین و طراحی برنامه‌هایی برای ورود به عرصه تجارت بین‌المللی را دو چندان کرده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که بانک‌ها مهم‌ترین مجرای ارتباطی برای انتقال مساعدت‌ها و حمایت‌های دولت به صادرکنندگان هستند، چراکه در برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور،  صادرات به عنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه اقتصادی محسوب شده و بر آمادگی زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی جهت به‌کارگیری استراتژی‌های صادراتی تاکید شده است.

افشون با انتقاد به عملکرد اتاق بازرگانی اراک گفت: اتاق بازرگانی با وجود داشتن اساسنامه و امکانات در طول ماه‌های گذشته فاقد یک برنامه منسجم بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بیان کرد: توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی، همچنین حفظ شرایط و ماندگاری در آن حاصل نمی‌شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که به صورت قانونی غیرقابل تغییر در آمده و هر کدام از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر صادرات و همچنین اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی و سازمان‌های خدمات‌رسانی تجاری از قبیل بانک‌ها، بیمه، حمل‌و‌نقل به وظایف خود به خوبی عمل نمایند و در جامعه نیز آمادگی فرهنگی تولید بهترین کالا برای صادرات به وجود آید.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید