» صفحه اصلی » وزیر راه سریعاً استعفا دهد/مسببان حادثه ریلی سمنان در محاکم قضایی پاسخگو باشند
صفحه اصلی

وزیر راه سریعاً استعفا دهد/مسببان حادثه ریلی سمنان در محاکم قضایی پاسخگو باشند

۷ آذر ۹۵ 0۰6

[ad_1]

سیدتقی کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به حادثه برخورد قطار مشهد-تبریز در سمنان اظهار داشت: متاسفانه در بخش راه در طول سه چهار سال اخیر شاهد سه اتفاق ناگوار بوده‌ایم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: حادثه اخیرا به خوبی نشان می‌دهد که باید در مدیریت‌ها تجدید نظر شده چون وقتی با صراحت اعلام می‌شود که عامل انسانی نقش اصلی در این حادثه داشت پس این مسئله قابل اغماض نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید علت این حادثه دردناک ریشه‌یابی شود تصریح کرد: حتی وضعیت جاده‌های مواصلاتی کشور نیز وضعیت چندان مناسبی نداشته و برای مثال در شهرستان خوی و جاده خوی-ایواوغلی سالانه ۵۰ تا ۶۰ نفر جان خود را از دست داده و یا زخمی می‌شوند.

کبیری بیان کرد: این در حالی است که به راحتی می‌توان این جاده مرگ ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری را چهاربانده کرده و مانع از جان باختن هم‌وطنان شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: باید دولت برای بازسازی و ترمیم جاده‌های ریلی و زمینی، بودجه و اعتبار ویژه‌ای اختصاص داده و علاوه بر آن، نظارت کافی در این امر داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه این نخستین بار نیست که حادثه‌ای در راه‌آهن به وقوع می‌پیوندد اظهار داشت: باید با کسانی که کم‌کاری و سستی کرده‌ و سبب این حادثه غم‌انگیز شده‌اند با جدیت برخورد کرده و حتی از سمت خود کنار گذاشته شوند.

کبیری تصریح کرد: مسببان این حادثه باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند چون بسیاری از هم‌وطنان در این حادثه دلخراش جان خود را از دست داده و صدها خانواده داغدار شدند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت راه باید در نظارت مدیریت انسانی به طور جدی عمل کند گفت: از سوی دیگر باید وزارت راه عوامل فنی را برطرف کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه سیاست‌مداران کشورمان براساس یک فرهنگ اشتباه، پس از وقوع چنین حوادثی از مردم معذرت‌خواهی نمی‌کنند، افزود: بی‌تردید وزیر راه و شهرسازی باید ضمن معذرت‌خواهی از مردم و خانواده‌های داغدار، سریعاً استعفاء داده تا ثابت شود که در حوادث این چنینی، تعارفی در کار نیست.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید