» صفحه اصلی » ارسال آثار سوگواره عاشورایی تا ۲۷ آذر ماه تمدید شد
صفحه اصلی

ارسال آثار سوگواره عاشورایی تا ۲۷ آذر ماه تمدید شد

۸ آذر ۹۵ 0۰9

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» حجت‌الاسلام والمسلمین«علی اصغر دشمیر» دبیر پنجمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر با اشاره به این که تا کنون ۵۰۰۰ اثر در مجموع دو بخش عکس و پوستر به دبیرخانه سوگواره عاشورایی هیئتها ارسال شده است، گفت:درپی استمرار تقاضای شرکت‌کنندگان پنجمین سوگواره‌ های عاشورایی عکس و پوستر هیأت مهلت ارسال آثار  تمدید شد.

گفتنی است پیش از این مهلت ارسال آثار تا ۸ آذر اعلام شده بود که با این تصمیم، این مهلت تا ۲۷ آذر ماه مصادف با میلاد رسول اکرم تمدید شده است.

وی افزود: داوری آثار ارسالی به سوگواره ۲۳ و ۲۴ دی ماه انجام خواهد شد.

جدول آمار اثار ارسالی به تفکیک استانها به شرح زیر است.

 پنجمین سوگواره عکس هیأت، در سه بخش اصلی، جنبی و ویژه برگزار می‌شود. بخش اصلی با موضوع جلسه هیأت در نظر گرفته شده و در بخش جنبی، دو موضوع هیأت کودک و عکس‌های قدیمی و کهن، مورد داوری قرار خواهندگرفت؛ بخش ویژه نیز با موضوع پیاده روی اربعین برگزار می‌شود.

پنجمین سوگواره عاشورایی پوستر هیأت در بخش اصلی با موضوع پوسترهای اطلاع رسانی هیأت برپا می‌شود. در بخش جنبی نیز دو موضوع طراحی جایگاه و فضاسازی هیأت و پوسترهای عاشورایی، پذیرفته خواهد شد. بخش ویژه نیز به موضوع طراحی پرچم و کتیبه اختصاص دارد.

سوگواره عکس هیأت، مواردی چون استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال فرهنگ عزاداری و هیأت‌داری، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارایه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هنری همسو با اهداف سوگواره، ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با هیأت و مراسم مذهبی، ایجاد ارتباط و تعامل بین هنرمندان و هیأت‌ها، شناسایی، سازماندهی و رشد استعدادهای نهفته در هیأت‌ها را از جمله اهداف خود قرار داده است.

سوگواره پوستر نیز با اهدافی چون استفاده از ظرفیت گسترده پوسترهای اطلاع‌رسانی هیأت‌ها برای انتقال فرهنگ عاشورا و عزاداری، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارایه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هنری همسو با اهداف سوگواره، شناسایی و معرفی مراسم و صحنه‌آرایی هیأت‌ها، ترغیب هنرمندان فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با هیأت و مراسم مذهبی، ایجاد ارتباط و تعامل بین هنرمندان و هیأت، شناسایی، سازماندهی و رشد استعدادهای نهفته در هیأت‌ها، شناسایی و ارتقاء صحنه‌آرایی جایگاه و دکور هیأت‌ها، ترغیب هنرمندان هیأتی به خلق پوسترهای اطلاع‌رسانی فاخر و در شأن هیأت‌های مذهبی اعلام فراخوان کرده است.

پنجمین سوگواره پوستر توسط اساتید آقایان مسعود نجابتی، جلیل رسولی، محمدحسین نیرومند، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، سید مهدی حسینی داوری می‌شود.

سید عباس میرهاشمی، جاسم غضبان پور، محمدمهدی رحیمیان، کمال الدین شاهرخ و حسن قائدی پنجمین سوگواره عکس هیأت را به داوری می‌نشینند.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به نشانی اینترنتی www.farakhan.1542.org  و یا به ربات تلگرامی https://telegram.me/farakhan1542bot مراجعه کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید