» صفحه اصلی » رسانه‌ها برای تغییر نگاه واقفان به‌سمت نیازهای روز تلاش کنند
صفحه اصلی

رسانه‌ها برای تغییر نگاه واقفان به‌سمت نیازهای روز تلاش کنند

۹ آذر ۹۵ 0۰6

[ad_1]

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، از شرکت ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مسابقات حفظ قرآن کریم اوقاف سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: طرح حفظ قرآن‌کریم توسط اداره‌کل اوقاف سیستان و بلوچستان برگزار شد که ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند و تاکنون ۳۰ هزار نفر توانسته‌اند در قالب این طرح جزء نخست قرآن کریم را حفظ کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: در بحث اعزام مبلغ نیز ۵۰۰ روحانی آموزش دیده به استان اعزام شده که ۹۵ درصد آنها بومی استان هستند که در قم تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: هدف از اعزام مبلغ به استان استفاده از حضور آنها در امام‌زاده‌ها و مساجد مناطق محرومی است که کمتر روحانی به آنجا اعزام می‌شود و تمام هزینه‌های ایاب و ذهاب و حق‌الزحمه آن‌ها را سازمان اوقاف و امور خیریه از محل اجرای نیت واقفین عهده‌دار است.

تدینی به برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: مجوز بین‌المللی حضور در مسابقات قرآن باید از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اخذ شود.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان به موضوع وقف با نیت‌های خاص اشاره کرد و افزود: گرایش مردم در سیستان و بلوچستان به سمت وقف در زمینه مباحث قرآنی و مساجد است و تقریباً بیشتر وقف‌ها در زمینه عمران مساجد و برنامه‌های قرآنی انجام می‌شود که می‌طلبد رسانه‌ها برای تغییر نیت‌های مردم به سمت نیازهای روز تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف در بین مردم وجود دارد اما نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری دارد تا مردم نیت‌های وقفی خود را متناسب با نیازهای روز جامعه وقف کنند زیرا وقف امری است که از طریق آن می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی‌های افراد نیکوکار را در راستای رفع آن به کار بست.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید