» صفحه اصلی » نارضایتی سهامداران از تمرکز بیش از حد دولت بر بازار بدهی در بورس
صفحه اصلی

نارضایتی سهامداران از تمرکز بیش از حد دولت بر بازار بدهی در بورس

۹ آذر ۹۵ 1۰9

[ad_1]

علیرضا باغانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که این روزها، بازار سرمایه در شرایط  متعادلی بسر می برد گفت: این موضوع موجب شده تا بازار سهام فروشنده یا خریدار خاصی که منجر به تشکیل صف فروش یا خرید در بازار شود را نداشته باشد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس نبود خبر ویژه در بورس سبب شده است تا حجم و ارزش معاملات بورس نسبت به چند هفته گذشته قدری کاهش پیدا کند و در صورتی که این شرایط ادامه پیدا کند می توان روزهای کم حجم تری را هم برای معاملات بازار سهام پیش بینی کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از اشکالات کنونی بازار سرمایه اولویت دهی مدیر بازار سهام به بازار بدهی است.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: هر چند توسعه بازار بدهی توانسته مشکل بخش های عمده ای از تولید را در تامین مالی حل کند، اما بازار اصلی، تابلوی بورس است.
وی گفت: در بورس و فرابورس ما سهام بیش از ۵۰۰ شرکت عمدتا سود ده که از میان بهترین بنگاه های پربازده کشور انتخاب شده اند، معامله می شود و بر این اساس هر چه وضعیت این بازار به طور واقعی خوب باشد نشان دهنده درست بودن آمارهای رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و سایر مسئولان درباره رشد اقتصادی مثبت کشور است و هر چه وضع این بازار ساکن و یا منفی باشد، اشکال در گزارش دهی در وضعیت اقتصاد کشور را به نمایش می گذارد.
باغانی با اشاره به این که بر این اساس توجه به معاملات سهام شرکتها در بازار سرمایه، باید اولویت اصلی دولت باشد افزود: بازار بدهی به دلیل مزیت های بزرگی که برای دولت دارد و نیز با توجه به برخورداری از پشتوانه های قانونی متعدد، در حال توسعه است؛ اما سرمایه گذاری که ترجیح داده به جای سفته بازی پول خود را در بازار شفاف سرمایه سرمایه گذاری کند و این گونه به بخش تولید کمک کند، چه گناهی کرده است؟
وی ادامه داد: هر چند بازار سرمایه در تابلوی بورس خلاصه می شود اما بیراه نیست اگر بگوییم دستکم نیمی از توجه مسئولین بازار باید به مبادله سهام بیش از ۵۰۰ شرکت حاضر در بورس و فرابورس باشد.
این کارشناس بازار سرمایه در پایان به سهامدارن و سرمایه گذاران بورسی توصیه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و نیز بازار سهام، این روزها زمان فروش سهام نیست و این فرصت بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام شرکتهاست.
انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید