» صفحه اصلی » مراسم تشییع پیکر شهدای حله در اهواز برگزار می‌شود/ احتمال مفقودی برخی از شهدا
صفحه اصلی

مراسم تشییع پیکر شهدای حله در اهواز برگزار می‌شود/ احتمال مفقودی برخی از شهدا

۹ آذر ۹۵ 0۰11

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حسین حسین‌زاده امروز در نشست خبری ضمن تسلیت به مردم شهید پرور خوزستان به ویژه خانواده‌های شهدای حله اظهار داشت: حادثه تروریستی حله که منجر به شهادت هم وطنانمان شد در روز پنج‌شنبه ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه رخ داد که بر این اساس در روز بعد شورای تامین استان جلسه‌ای را تشکیل داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات این جلسه تشکیل ستادی تحت عنوان شهدای حله با هدف پیگیری مسائل این واقعه بود، افزود: با توجه به اعلام شماره تلفنی توسط فرمانداری اهواز در این زمینه، بررسی میدانی با هدف جمع‌آوری تطبیق داده‌ها و اطلاعات به دست آمده انجام شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با یان اینکه مقرر شد خانواده‌های شهدا برای نمونه گیریDNA به پزشک قانونی اهواز مراجعه کنند، بیان کرد: آزمایشات روز یکشنبه به پزشک قانونی تهران ارسال شد. تا کنون به صورت قطعی ۱۴ نفر احراز هویت شده‌اند ولی احتمال می‌رود تا پایان امروز هویت تعدادی دیگر نیز محرز شوند.

وی گفت: برآورد اولیه بین ۲۵ تا ۳۰ نفر بود که با پیگیری‌های به عمل آمده متاسفانه ساعت به ساعت این تعداد افزایش پیدا کرد و بر اساس برآوردهای فعلی بین ۵۰ تا ۶۰ نفر از خوزستان در این حادثه تروریستی به شهدات رسیده‌اند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه اکثر شهدا خانم و بر اساس بیوگرافی این افراد اکثرأ قاری، معلم و مربی قرآن هستند، عنوان کرد: برای تکریم و گرامی‌داشت یاد این عزیزان روز ۴شنبه مراسم با شکوهی در حسینه ثارالله اهواز با حضور وزیر کشور و وزیر اطلاعات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی شهرداری اهواز قطعه‌ای برای شهدای حله در بهشت آباد اهواز در نظر گرفته شده است، افزود: بر اساس کار و بررسی‌های میدانی ۸۰ اسم و تماس پیرامون این موضوع داشتیم ولی ۶۲ نفر به پزشکی قانونی مراجعه کردند و آزمایشDNA را دادند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان درباره این واقعه تصریح کرد: این حادثه تروریستی وحشیانه نشان از دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی استکبار جهانی بوده است؛ انفجار در این حادثه به گونه‎‌ای بوده که بسیاری از جنازه‌ها متلاشی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه احتمال مفقودی تعدادی از افراد حاظر در حادثه وجود دارد، گفت: اکثر شهدای این حادثه خوزستانی و از شهرهای شادگان، حمیدیه، کارون و اهواز هستند.

حسین‌زاده درباره شهید نامیدن این افراد با اشاره به پیام مقام معظم رهبری و محکوم کردن این حرکت توسط ایشان تصریح کرد: تعبیر ایشان برای کشته شدگان این حادثه لفظ شهدای حله بوده که جای تشکر دارد، بعد از آن نیز رئیس جمهور طی نامه‌ای به بنیاد شهید کار اداری این امر را انجام دادند لذا بر اساس این دو موضوع این افراد جزو شهدا محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید