» صفحه اصلی » شهروندان ترکیه: کشور ما در حال دور شدن از اتحادیه اروپاست
صفحه اصلی

شهروندان ترکیه: کشور ما در حال دور شدن از اتحادیه اروپاست

۹ آذر ۹۵ 0۰11

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مؤسسه تحقیقاتی «اندی-آر» یک نظرسنجی در ۱۵ الی ۱۷ نوامبر در ۲۹ استان ترکیه در بین  ۱۵۱۶ نفر از شهروندان ترکیه انجام داده است. این افراد بر اساس معیارها علمی از هر سن، تحصیلات، جنسیت و مناطق مختلف ترکیه انتخاب شده‌اند.

نتایج این نظرسنجی به شرح زیر است:

راست‌گرایان ترکیه اروپا را نمی‌خواهند

– ۴۷.۴ درصد مردم ترکیه توقف مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا را منفی ارزیابی می‌کنند و ۴۴.۳ درصد دیدگاه مثبتی نسبت به توقف این مذاکرات دارند.

– ۵۸.۶ درصد از طرفداران حزب «عدالت و توسعه» و ۵۴.۲ درصد از طرفداران حزب «حرکت ملی» موافق توقف مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا و ۷۵.۵ درصد از طرفداران حزب «جمهوری‌خواه خلق» و ۸۱.۹ درصد از طرفداران حزب «دموکراتیک خلق‌ها» مخالف توقف این مذاکرات هستند.

– ۵۳.۹ درصد از گروه سنی ۳۵ الی ۴۴ و ۴۸.۲ درصد از گروه سنی ۲۵ الی ۳۴ موافق توقف مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا و ۵۰.۹ درصد از گروه سنی ۴۴ الی ۵۴ و ۵۴.۱ درصد از گروه سنی بالای ۵۵ سال مخالف توقف این مذاکرات هستند.

– ۵۰.۹ درصد زنان مخالف توقف مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا و ۴۹.۷ درصد از مردان موافق توقف این مذاکرات هستند.

ترکیه در حال دور شدن از اتحادیه اروپاست

– طبق این نظرسنجی ۷۵.۳ درصد از مردم ترکیه معتقدند که کشورشان در حال دور شدن از اتحادیه اروپاست و ۱۹.۹ درصد از مردم ترکیه به دور شدن کشورشان از اتحادیه اروپا معتقد نیستند.

– ۸۸ درصد از طرفداران حزب «جمهوری‌خواه خلق» ، ۷۹.۶ درصد از طرفداران حزب «حرکت ملی» ، ۷۸.۷ درصد از طرفداران حزب «دموکراتیک خلق‌ها» و ۷۰.۳ درصد از طرفداران حزب «عدالت و توسعه» معتقدند که ترکیه در حال دور شدن از اتحادیه اروپاست.

– ۷۷.۸ درصد از گروه سنی ۲۵ الی ۳۴ و ۷۶.۳ درصد از گروه سنی بالای ۵۵ سال معتقدند که ترکیه در حال دور شدن از اتحادیه اروپاست.

اتحادیه اروپا در مسئله حل بحران پناه‌جویان صمیمی و صادق نیست

طبق این نظرسنجی ۸۶.۷ درصد مردم ترکیه معتقدند که اتحادیه اروپا در مسئله حل بحران پناه‌جویان صمیمی و صادقانه برخورد نمی‌کند. در این زمینه بیش از ۸۰ درصد طرفداران هر چهار حزب ترکیه همچنین نظری دارند.

آشتی ترکیه با روسیه مثبت ارزیابی شد

مؤسسه تحقیقاتی «اندی-آر» در این نظرسنجی در مورد آشتی ترکیه و روسیه پس از بحران سرنگونی جنگنده روسی، شهروندان ترکیه را مورد سؤال قرار داد که طبق نتایج به دست آمده، ۸۶.۶ درصد از مردم ترکیه آشتی ترکیه با روسیه را مثبت ارزیابی کردند. در این زمینه میزان درصد طرفداران هر چهار حزب نزدیک به این درصد است. در بین مخالفانِ گسترش روابط ترکیه با روسیه، زنان دو برابر بیشتر از مردان بودند.

روسیه نسبت به آمریکا و اروپا دوست خوبی برای ترکیه ارزیابی می‌شود

«فاروک آجار» رئیس موسسه «اندی-آر» با اشاره به اینکه سرنگونی جنگنده روسی، ضررهای اقتصادی و سیاسی زیادی به ترکیه وارد کرد گفت: «در حال حاضر روسیه نسبت به آمریکا و اروپا دوست خوبی برای ترکیه ارزیابی می‌شود.»

سخنان اخیر اردوغان باعث کاهش طرفداران اتحادیه اروپا شده است

«فاروک آجار» با اشاره به اینکه سیاست‌های تند دولت ترکیه نسبت به اتحادیه اروپا، سبب کاهش محبوبیت اتحادیه اروپا در بین شهروندان ترکیه شده است، گفت: «مردم ترکیه سال‌های طولانی است که در آرزوی پیوستن به اتحادیه اروپا هستند. در حال حاضر طرفداران پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا نسبت به گذشته کاهش زیادی یافته است. در چند  روز گذشته سخنان تند مقامات ترکیه و اتحادیه اروپا نسبت به یکدیگر، به ویژه سخنان تند اردوغان نسبت به اتحادیه اروپا در میان افکار عمومی باعث شده است که طرفداران اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.»

به گفته «فاروک آجار» با افزایش سطح تحصیلات شهروندان، درصد طرفداران اتحادیه اروپا هم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید