» صفحه اصلی » مبلغان و علماء با تأسی از امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف مباحثه کنند
صفحه اصلی

مبلغان و علماء با تأسی از امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف مباحثه کنند

۱۰ آذر ۹۵ 0۰7

[ad_1]

آیت‌الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به وجود مکاتب مختلف دوران امام رضا(ع) اظهار داشت: حضرت مباحث علمی، توحیدی، فقهی، کلامی و اجتماعی را با ادیان مختلف مطرح می‌کردند و از جهات علمی با دانشمندان سطح  بالای ادیان بحث می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه در این جلسات امام رضا(ع) جواب همه این دانشمندان را می‌دادند و ازنظر علمی شخصیت بی‌نظیری بودند، افزود: در کتاب عیون اخبار الرضا نمونه‌های بسیاری از مباحثات امام رضا(ع) آمده است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در مباحثات به زبان‌های مختلف صحبت می‌کردند و ایشان با زبان خودشان جواب آن‌ها را می‌دادند، گفت: مبلغان و علماء ما با تأسی از امام رضا(ع) باید به زبان‌های مختلف مسلط بوده و به زبان‌های مختلف صحبت کنند و جواب مباحثات را بدهند.

آیت‌الله فقیهی بابیان اینکه امام رضا(ع) اعتقادات متفاوت طرف مقابل را می‌دانستند و با توجه به اعتقاداتشان با آن‌ها مباحثه می‌کردند، خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی نیز در کتاب‌های خود از مباحث اهل‌تسنن استفاده کرده‌اند و این مسئله پیروی از امام رضا(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر شناخت ائمه اطهار(ع) و معرفت به ایشان گفت: این زیارت رفتن‌ها ثواب بسیاری دارد اما باید با شناخت و معرفت به امام رضا(ع) از ایشان پیروی کرده و عشق به حضرت داشته باشیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید