» صفحه اصلی » ۳ کتابخانه دهه فجر امسال در لرستان افتتاح می‌شود
صفحه اصلی

۳ کتابخانه دهه فجر امسال در لرستان افتتاح می‌شود

۱۳ آذر ۹۵ 0۰11

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا مختارپور عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان لرستان که در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در مدت فعالیت خود فرازها و فرودهای زیادی و تلخی و شیرینی بسیاری رخ داد.

وی افزود: اولویت نخست فعالیت کاری در اداره کل کتابخانه‌های لرستان در یک سال و نیم گذشته رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه در کتابخانه‌های استان بود.

سرپرست اسبق نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان عنوان کرد: ما در زمینه تبدیل کتابخانه‌های ایستا به کتابخانه‌های پویا تلاش کردیم تا در کتابخانه‌ها فعالیت کتابداران در پشت میز محدود نشود.

وی بیان کرد: کتابخانه پویا کتابخانه‌ای است که تلاش می‌کند به سمت مخاطب برود این اتفاق در قالب برنامه‌های مختلفی در یک سال و نیم گذشته با عنوان حلقه‌های مطالعاتی و نشست‌های کتابخوان برگزار شد.

مختارپور تصریح کرد: زیرساخت‌های این فعالیت‌ها دو سند همکاری با دو اداره فرهنگی در راستای تسهیل حلقه‌های مطالعاتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب کتابخانه برتر فرهنگی از دیگر فعالیت‌های ما بود که بر اساس فعالیت‌های بازه سه ماهه سه  کتابخانه انتخاب شد.

سرپرست اسبق نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: هفت مسابقه مناسبتی کتابخوانی، بیش از ۷۲ نشست کتابخوان مدرسه‌ای، بیش از ۹۰ نشست در کتابخانه‌های عمومی سطح استان برگزار شد و در فرآیند جشنواره رضوی بیش از دو هزارشرکت‌کننده داشتیم.

وی اظهار داشت: شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی با هدف استفاده حداکثری از امکانات موجود نیز از دیگر اولویت‌های این نهاد بود.

مختارپور افزود: یکی از چالش‌های ما در کتابخانه‌های عمومی استان این است که کتابخانه‌های عمومی ما از ابتدا کتابخانه نبوده، تغییر کاربری داده و به کتابخانه تبدیل شده‌اند که با این شرایط یک کتابخانه ایدآل نمی‌توانیم داشته باشیم؛ با طرح شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها و ایجاد تغییرات فیزیکی سعی کردیم این مکان‌ها را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه سومین اولویت ما پیگیری پروژه‌های کتابخانه‌های نیمه‌ساخت بود، بیان کرد: در حال حاضر ۹ کتابخانه نیمه‌ساخت در استان داریم که در رأس آن کتابخانه مرکزی با بیش از ۱۵ سال از عمر است که با جلسات بسیاری که در این راستا برگزار شده در دهه فجر شاهد افتتاح سه باب کتابخانه شهری بعد از ۸ سال هستیم.

سرپرست اسبق نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان عنوان کرد: امسال اعتبار مصوب بی‌سابقه دو میلیارد تومانی برای پروژه کتابخانه مرکزی تصویب شد که با توجه به اینکه جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار دارد انتظار تصویب ۱۰۰ درصدی آن را داریم.

وی ضمن تأکید بر لزوم پرداخت مطالبات مالی کتابداران و پرسنل نهاد کتابخانه‌ها، افزود: تمام تلاش خود را کردیم که مطالبه‌ها پرداخت شود و افتتاح نخستین خانه کتابدار در شهرستان دورود که با استقبال دیگر همکاران در شهرستان‌ها مواجه شد و راه‌اندازی سامانه فیش حقوقی نیز از دیگر فعالیت‌های این نهاد بود .

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید