» صفحه اصلی » طرح جامع شبکه‌های فرعی «سد گاران مریوان» کلنگ‌زنی شد
صفحه اصلی

طرح جامع شبکه‌های فرعی «سد گاران مریوان» کلنگ‌زنی شد

۱۵ آذر ۹۵ 0۰16

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، عصر امروز اجرای طرح جامع شبکه‌های فرعی آبیاری تحت فشار اراضی «سد گاران مریوان» با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استان کردستان کلنگ‌زنی شد.

علی‌ مراد اکبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم کلنگ‌زنی اظهار داشت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در «روستای عصرآباد مریوان» احداث می‌شود و با اجرای این طرح زمین‌های دیمی ۸ روستای مریوان تحت پوشش آبیاری بارانی و قطره‌ای قرار می‌گیرند و از آن بهره می‌برند.

وی گفت: شبکه آبیاری دشت مریوان با هدف استفاده از آب تنظیمی سد گاران که روی رودخانه گاران احداث شده است می‌تواند زمینه توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان را بیش از پیش فراهم کند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: پس از بهره‌برداری از طرح جامع شبکه‌های فرعی آبیاری تحت فشار اراضی زمین‌های روستای رشه‌دی، عصرآباد، بیله، حسن‌آوله، گویزه کویره، سلسی و کانی کوزله را تحت پوشش آن قرار می‌گیرند.

وی گفت: عملیات احداث فاز اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار سد گاران مریوان در قالب یک هزار و ۶۴۰ هکتار زمین‌های زراعی این هشت روستا را به صورت آبیاری بارانی و قطره‌ای پوشش می‌دهد.

اکبری افزود: ناحیه عمرانی شماره ۲ پایاب سد گاران شامل یک هزار و ۶۴۰ هکتار از اراضی بوده که مطالعات آن در سال ۹۴ توسط مهندسان مشاور کمنداب انجام شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید