» صفحه اصلی » کارگاه آموزشی تخصصی ابزارهای تامین منابع مالی و تسویه بدهی‌ها در اراک برگزار می‌شود
صفحه اصلی

کارگاه آموزشی تخصصی ابزارهای تامین منابع مالی و تسویه بدهی‌ها در اراک برگزار می‌شود

۱۶ آذر ۹۵ 0۰7

[ad_1]

حسن میرزاخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به فعالیت مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های عمومی وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: بدهی‌ها به‌عنوان یکی از طبقات اصلی صورت‌های مالی واحدهای گزارشگر با هر ساختار و فعالیتی از اهمیت خاصی برخوردار است و تصمیم‌گیری‌های مدیریت مالی، بدون توجه به این عنصر فاقد کارایی و اثربخشی لازم است.

وی افزود: با توجه به اهمیت تامین به موقع منابع در بخش دولتی، مدیریت بدهی‌ها و تعهدات نیز در این بخش بسیار ضروری و حساس است که با توجه به اینکه عملیات مالی خزانه‌داری کل کشور بر مبنای نقدی کامل بوده و نظام حسابداری دستگاه‌های اجرایی بخش دولتی بر مبنای نقدی تعدیل شده، عملاً امکان ثبت و گزارش ارقام بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی بخش دولتی و نیز کل دولت امکان پذیر نبوده است.

میرزاخانی تصریح کرد: با استقرار نظام حسابداری تعهدی مبتنی بر استانداردهای حسابداری بخش عمومی در همه دستگاه‌های اجرایی بخش عمومی از ابتدای سال ۱۳۹۴، انتظار می‌رود به تدریج که نظام حسابداری تعهدی استقرار یابد و بسترهای لازم برای تبادل اطلاعات دستگاه‌های اجرایی به وزارت امور اقتصادی و دارایی فراهم شود و اطلاعات مربوط به بدهی‌های دولت بصورت دقیق و قابل اتکاء در اختیار مدیران ارشد بخش دولتی در سطوح مجاز و حتی عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر این اساس فقدان اطلاعات مربوط و قابل اتکاء در خصوص بدهی­‌ها و تعهدات دولت از مهمترین عوامل در ایجاد یک ساختار منسجم برای تهیه و ارایه اطلاعات در این حوزه بوده است.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: بر این اساس به موجب مصوبه هیئت وزیران تشکیل واحد سازمانی جداگانه در وزارت امور اقتصادی ودارایی به منظور احصاء، ثبت و نگهداری متمرکز خلاصه حساب بدهی‌ها و تعهدات قانونی دولت به تصویب رسید.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مرکزی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی ابزارهای تامین منابع مالی و تسویه بدهی‌ها گفت: این دوره آموزشی در دو سطح در استان مرکزی در شهر اراک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش نخست مربوط به مدیران بوده که به میزبانی معاونت عمرانی استانداری مرکزی و بخش دوم ویژه ذیحسابان، معاونان ذیحساب، مدیران و کارشناسان مالی در فرهنگسرای آئینه این شهر برگزار می‌شود.

میرزاخانی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، مجموعا در این دوره که باحضور “بنانی” رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی وزارت اقتصاد برگزار می‌شود،  ۳۰۰ نفر شرکت داشته و آموزش‌های لازم و مرتبط را فرا می‌گیرند.

وی بیان کرد: این دوره با هدف آموزش لازم در راستای نحوه استفاده از اسناد خزانه اسلامی و در راستای اجرای تکالیف احکام تبصره ۵ قانون بودجه  سال۹۵ کل کشور در راستای رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید