» صفحه اصلی » پنتاگون: آمریکا منافع پایداری در آسیا-اقیانوسیه دارد
صفحه اصلی

پنتاگون: آمریکا منافع پایداری در آسیا-اقیانوسیه دارد

۱۷ آذر ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: ایالات متحده منافع پایداری در منطقه آسیا-اقیانوسیه دارد و برای انتقال منظم قدرت به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب، همکاری می کند.

کارتر در ژاپن حضور دارد تا نگرانی های توکیو نسبت به اظهارات ترامپ در رقابت های انتخاباتی را کاهش دهد. ترامپ از متحدان آمریکا از جمله ژاپن خواسته است تا هزینه های بیشتری را برای ادامه حضور نظامیان آمریکایی بپردازند، در غیر این صورت آمریکا نظامیان خود را از خاک کشورهای متحد خارج خواهد کرد.

دولت اوباما سعی کرد تا آسیا را یکی از اولویت های اصلی سیاست خارجی خود قرار دهد. هنوز جزییات مربوط به سیاست خارجی ترامپ در آسیا مشخص نیست ولی وی خواستار افزایش سهم این کشورها در هزینه های نظامی است.

کارتر در جمع خبرنگاران گفت: ما منافع مهمی در این منطقه داریم، و بنابراین، به خاطر این منافع که با ژاپن مشترک است، ما منافع مشترکی برای تقویت قابلیت های اتحاد داریم.

وی در ادامه اظهار داشت: من درباره دولت ترامپ صحبت نمی کنم ولی جیمز ماتیس ژنرال بازنشسته را که از سوی ترامپ به عنوان وزیر دفاع آمریکا در نظر گرفته شده است، می شناسم و به او احترام می گذارم.

کارتر افزود: من متعهد به انتقال منظم مسئولیت ها در وزارت دفاع هستم به طوری که جانشین من بتواند به راحتی کنترل امور را در دست بگیرد. منافع آمریکا در این منطقه باثبات و پایدار است و اتحاد ما منافع زیادی را برای دو کشور ایجاد می کند.
مقصد بعدی کارتر هند خواهد بود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید