» صفحه اصلی » بیش از ۱۰۰ هزار تن ذرت در اندیمشک تولید می‌شود
صفحه اصلی

بیش از ۱۰۰ هزار تن ذرت در اندیمشک تولید می‌شود

۲۸ آذر ۹۵ 0۰4

[ad_1]

سید هدایت‌الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اندیمشک، اظهار داشت: شهرستان اندیمشک یکی از عمده‌ترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی استان خوزستان است و کشاورزان این شهرستان با تولید انواع محصولات این حوزه، نقش مهمی در تأمین نیاز بازار مصرف کشور دارند.

وی گفت: ذرت یکی از این محصول‌ها بوده که کشاورزان شهرستان در دو بخش ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای توانسته‌اند با میانگین تولید بالا، نقشی مهمی در تأمین نیاز شهروندان و بخش‌های مختلف تولیدی استان داشته و اندیمشک را به یکی از عمده‌ترین تولیدکنندگان این محصول، تبدیل کنند.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: به همین جهت، امسال بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در بخش‌های مختلف شهری به کشت انواع تولید اختصاص یافته که این میزان محصول ذرت، پس از تولید در شهرستان و تأمین نیاز شهروندان به شهرها و استان‌های هم جوار صادر شده است.

وی گفت: از این حجم تولید، بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی شهری و روستایی اندیمشک به کشت ذرت دانه‌ای و یک هزار هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است که این مقوله بیانگر ظرفیت و توان منحصر به فرد شهرستان در تولید انواع ذرت در اراضی کشاورزی است.

موسوی بیان کرد: در این زمینه، ذرت علوفه‌ای با میانگین ۵۰ تن در هر هکتار و ذرت دانه‌ای با میانگین ۶ تن در هر هکتار از جمله محصول‌های مهم کشاورزی شهرستان بوده‌اند و میزان قابل توجهی از حجم تولیدهای کشاورزی اندیمشک را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود امسال، بیش از صد هزار تن ذرت از اراضی کشاورزی اندیمشک برداشت شود که میزان تولید ذرت دانه‌ای بیش از ۵۶ هزار هکتار و ذرت علوفه‌ای بیش از ۵۰ هزار تن در تمام اراضی شهری و روستایی شهرستان بوده و کشاورزان  اندیمشک نقشی مهم و عمده در تولید  ذرت و تنظیم بازار مصرف داشته باشند.

انتهای پیام/ 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید