» صفحه اصلی » ترابیان: پس از کلاس‌های سطح ۳، مربیان ماحرفه‌ای‌تر به فوتسال نگاه خواهند کرد
صفحه اصلی

ترابیان: پس از کلاس‌های سطح ۳، مربیان ماحرفه‌ای‌تر به فوتسال نگاه خواهند کرد

۲۹ آذر ۹۵ 0۰1

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، عباس ترابیان در خصوص برگزاری کلاس سطح سه فوتسال گفت: پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره دوره بسیار پیشرفته سطح سه فوتسال که بالاترین سطح مربیگری در فوتسال است بدون وقفه و به مدت ۱۷ روز در تهران برگزار شد. خوشبختانه این کلاس به ما نشان داد که سطح فوتسال در ایران بالاتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کردیم. همه مربیانی که در این کلاس شرکت کردند، خیلی خوب و جدی ظاهر شدند و کار مربوط به کلاس را پیش بردند.

وی افزود: جای خوشحالی است، مربی هلندی که از طریق یوفا اعزام شده بود و یکی از مربیان بزرگ دنیاست، خیلی صریح و بدون  تعارف به من گفت کسانی که در این کلاس شرکت کردند از لحاظ دانش از سطح بالایی برخوردار هستند و حتی مواردی از این کلاس را در دفترش ثبت می‌کرد تا بعدها به عنوان تجارب جدید، در دوره‌های فوق حرفه‌ای که بالاتر از این سطح است و هنوز تدریس نشده از آنها استفاده کند. بنابراین ما از برگزاری این کلاس رضایت کافی و کامل داریم و اکثریت کسانی که در این دوره شرکت کرده بودند از مجربان فوتسال هستند.

رئیس کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی با بیان اینکه اساتیدی مانند شمس، ابطحی، رعدی و صالح هم هستند که اکنون در تدریس و توسعه فوتسال نقش دارند، اظهار کرد: این عزیزان به نوعی از اساتید فوتسال هستند، اما آمدند و در این کلاس شرکت کردند. البته شمس و صالح به عنوان دستیارهای کلاس حضور داشتند و همواره درصدد این بودند که همه ابعاد دوره را با جدیت در طول این ۱۷ روز طی کنند.

ترابیان  با اشاره به اینکه در این کلاس‌ها، نتایج زیادی گرفته شد تصریح کرد: درطول این دوره، روزهای تعطیل فراوانی از جمله ولادت حضرت رسول (ص) و امام جعفرصادق(ع) داشتیم اما هیچ تعطیلی در این دوره نداشتیم. کلاس‌ها به طور کامل تشکیل شد و ازصبح ساعت ۸ و تا شامگاه ادامه داشت. احساس من این است که شخصیت جدیدی در بحث مربیگری در فوتسال در ایران پدیدار شد و شما خواهید دید که آثار این دوره در عملکرد مربیان ما بخصوص در لیگ برتر تبلور خواهد یافت. قطعاً مربیان ماحرفه‌ای‌تر به فوتسال نگاه خواهند کرد و آثار این دوره را در رفتار و کردار تیم‌های لیگ برتری خواهید دید.

وی در مورد چگونگی برگزاری این دوره خاطرنشان کرد: کلاس سطح سه مربیگری در آفریقا که هنوز برگزار نشده و در اروپا تنها در چند کشور اجرا شده است. در آسیا هم پس از دوره مقدماتی که در مالزی انجام شد، اولین دوره رسمی آن در ایران برگزار شده است. سطح این رده بسیار بالا است و افرادی که موفق به قبولی در این دوره خواهند شد و ما به عنوان مربیان سطح سه آنها را خواهیم شناخت، معدود افرادی هستند که موفق به حضور در دوره فوق حرفه‌ای خواهند شد.

ترابیان در خصوص نحوه قبولی در این دوره بیان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما بطور رسمی، لیست قبولی‌ها را اعلام خواهد کرد و این اسامی از طریق کمیته آموزش در اختیار مربیان قرار خواهد گرفت.

وی در مورد چگونگی حضور متقاضیان در این دوره گفت: مربیان تیم‌های ملی و مربیانی که در لیگ برتر فعالیت داشتند به این کلاس دعوت شدند و تعداد بسیار معدودی نتوانستند شرکت کنند. دلیل آن هم این است که برخی از آنها مدرک سطح دو را اخذ نکرده بودند و برخی دیگر فاصله زمانی یک ساله بین سطح ۲ و ۳ را طی نکرده بودند. البته سرمربی تیم گیتی‌پسند که به دلیل تصمیم باشگاهش و حضور در اردو اجازه شرکت در این کلاس را نیافت. البته به نظر بنده شخص لک قطعاً خواهان حضور در این دوره بود.

رئیس کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی با اشاره به این نکته این دوره از دوره‌های بسیار بسیار خاص بود، اظهار کرد: علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان بسیار خوب بود و بعضاً می‌شنیدم که تا دیروقت و تا نزدیک صبح و برای آماده بودن در کلاس شرکت کنندگان تلاش و مطالعه می‌کردند.

ترابیان در پایان درمورد امکان برگزاری مجدد این دوره در کشور تصریح کرد: بعید می‌دانم شرایط و اساتید این دوره به این زودی‌ها مهیا شود تا بتوانیم دوباره این سطح را برگزار کنیم. در این دوره، مدرسانی از هلند و برزیل مثل ویکتور هرمانس به ایران آمده بودند و اساتید برجسته داخلی مثل دکتر کاظمی و دکتر پرنوکه در دوره‌های مختلف کلاس حضور داشتند. جمع‌آوری این افراد وجمع‌بندی کار از سوی خودمان مشکل است و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید این اجازه را بدهد که فکر نکنم به این زودی‌ها میسر شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید