» صفحه اصلی » سوریه از پیروزی تا پیروزی
صفحه اصلی

سوریه از پیروزی تا پیروزی

۴ دی ۹۵ 0۰48

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الثوره یمن، پیروزی های ارتش سوریه در برابر تروریسم جهانی دسیسه هایی جهانی را خنثی کرد. این دسیسه ها فقط دولت سوریه را هدف قرار نداده بودند، بلکه جهان عرب و اسلام را هدف قرار داده بودند. پیروزی های حلب طرحی که شماری از کشورهای عربی و اسلامی را هدف قرار داده بود، خنثی کرد. هدف این طرح گسترش نفوذ رژیم صهیونیستی به عنوان تنها راهبرد طرح خاورمیانه جدید بود.

وفاداری همپیمانان سوریه به آن در نتیجه وجود خلا به وجود نیامده است. بلکه این وفاداری نتیجه ثبات در موضع گیری ها و شفافیت سیاست خارجی آن است.

پس از فروپاشی شوروی نقش جهانی روسیه کاسته شد. این مساله باعث شد که غرب جهان را در کنترل خود در آورد و با فراهم کردن پوشش سیاسی برای ابزارهای اطلاعاتی و جاسوسی خود به شکل های گوناگون مانند تروریسم، تبلیغات تکفیری، سلفی با نام اسم اسلام بازی کند. هدف آنان از این اقدام ها از یک طرف توهین به اسلام و جهاد پاک و گسترش اسلام و از طرف دیگر اجرای طرح های ویرانگر غرب بود.

پس از پیروزی بر گروه های تروریستی در حلب، دفاع از این گروه ها به بهانه انسان دوستانه و تلاش برای تغییر دیدگاه شهروندان عربی تحت عناوین انسان دوستانه نشان می دهد که کشورهای پرورش دهنده تروریسم هم  قدرت  کنترل این گروه ها را ندارند.

اکنون پس از پیروزی های ارتش سوریه در حلب، این گروه ها و مراکز آموزشی افراطی آنان به مانعی در برابر سیاست خارجی و داخلی حامیان خود تبدیل شده اند. اکنون موازنه با پیروزی های ارتش عربی سوریه در حلب، آغاز می شود و با این پیروزی دولت سوریه جایگاه خود را باز می یابد و مردم آن به ارتش، نهادهای و رهبری آن اعتماد بیشتری دارند. در عرصه سیاست خارجی هم سوریه در روابط و سیاست خود با بسیاری از کشورها تغییرهایی را شاهد خواهد بود و با این تغییرات نقش بیشتری را در منطقه بازی خواهد کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید