» صفحه اصلی » پیامدهای شستن بینی با آب و نمک
صفحه اصلی

پیامدهای شستن بینی با آب و نمک

۵ دی ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، درست است که با شست  شوی بینی راه های تنفسی و هوایی باز می شوند اما زیاده روی در این امر می تواند به ضرر سلامتی ما تمام شود بهتر است با مضرات و پیامدهای شست و شوی بینی با آب نمک آشنا شوید و قبل از این کار راهنمایی های ما را در ادامه مطلب بخوانید .
 

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: شست وشوی زیاد بینی با آب نمک موجب از بین رفتن حس بویایی و ابتلا فرد به فشار خون می شود.

یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی  اظهار داشت: استفاده از ترکیب آب جوشانده و نمک دریا در درمان برخی بیماری های مجاری گوش و حلق و بینی بسیار موثر است.
وی بیان کرد: چکاندن آب نمک در داخل بینی با قطره چکان یا شست و شوی بینی به کمک سبب ضد عفونی کنندگی و درمانگر پولیپ بینی است.
این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شست و شوی دهان و گلو به کمک آب نمک موجب درمان عفونت دندان، لوزه و گلو می شود.
حیدری عنوان کرد: همچنین استفاده از آب نمک برای شست و شو و ضدعفونی کنندگی گوش و چشم مفید است.
وی تاکید کرد: افراد برای درمان مشکل سینوزیت می توانند ترکیب آب و نمک را شب قبل از خواب در مجاریبینی چکانده که این عمل عفونت سینوس ها را به مرور زمان از بین می روند.
این پژوهشگر طب سنتی اشاره کرد: استفاده از آب نمک سبب تسکین درد ناشی از عفونت می شود و همچنین کمپرس نمک دریا به همراه در درمان عفونت و درد دندان بسیار موثر است.
حیدری اضافه کرد: برای درمان آلر‍ژی هایی که همراه آبریزش بینی است، چکاندن آب نمک در بینی و شست شوی آن موجب کاهش آبریزش بینی می شود.
وی افزود: استفاده از نمک صنعتی در آب نمک به دلیل ورود حجم زیادی از نمک هنگام شست و شوی مجاری گلو به حلق سبب بالا رفتن فشار خون می شود.
این پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: شست و شوی زیاد بینی با آب نمک مخاط بینی و دهان را از بین می برد و ممکن است موجب ضعف حس بویایی فرد شود.

منبع: دکترسلام

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید