» صفحه اصلی » فضای سبز پردیس تا پایان امسال به ۴۴ هکتار افزایش پیدا می‌کند
صفحه اصلی

فضای سبز پردیس تا پایان امسال به ۴۴ هکتار افزایش پیدا می‌کند

۶ دی ۹۵ 0۰3

[ad_1]

محمد لاله در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پردیس، با اشاره بهافزایش فضای سبز پردیس اظهار داشت: تلاش مدیریت شهری پردیس بر این بود که فضای سبز ایجاد شده در شهر از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۵ به حدود ۴۴ هکتار افزایش پیدا کند که ۱۵ هکتار از این مهّم تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۶ هکتار از این برنامه در سال جاری اجرایی شده است گفت: از ۹ هکتار باقی مانده عملیات تسطیح، خاک‌ریزی و آماده‌سازی که کار عمده‌ای محسوب می‌شود انجام شده که اعتبار موردنیاز نیز در بودجه، برنامه‌ریزی شده است.

شهردار پردیس ادامه داد: کل فضاهای سبز ایجاد شده در این چند سال براساس طرح تفصیلی به عنوان فضای سبز تعریف شده‌اند که ما به صورت یک پازل آن را در نقطه‌های مختلف شهر اجرا می‌کنیم.

لاله با بیان کارایی فضای سبز در زیبایی و سلامت شهری تصریح کرد: پردیس شهری خشک است که منابع آبی مناسبی برای توسعه فضای سبز در این حجم را ندارد؛ بنابراین می‌بایست روش‌هایی را در پیش می‌گرفتیم تا حداقل آب ممکن موردنیاز را استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه آبیاری ۸۰ درصد فضای سبز موجود در پردیس از طریق آبیاری قطره‌ای صورت می‌گیرد گفت: ما به دنبال ایجاد شهری هوشمند هستیم که دارای زیرساخت‌های الکترونیک بوده و از آن به صورت اتوماتیک و خودکار برای بسیاری از خدمات شهری بهره گرفته شود و آبیاری قطره‌ای را هم به صورت الکترونیک انجام دهیم که مطالعات اولیه نیز در این زمینه صورت گرفته است.

شهردار پردیس با تأکید بر منابع آبی پایدار برای تأمین آب موردنیاز فضای سبز بیان کرد: منابع آبی پایدار یکی از مواردی است که به دنبال برنامه‌ریزی برای آن هستیم و در همین راستا مکاتباتی را هم با معاونت عمرانی استانداری تهران داشته‌‌ایم که امیدواریم به صورت قانونی ابلاغ شود که در این صورت  ۳۰ درصد از آب تصفیه‌خانه‌های شهری برای نگهداری فضای سبز موجود در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

لاله افق فضای سبز شهر پردیس را حدود ۱۱۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: ما تاکنون یک ششم فضای سبز شهری را ایجاد کرده‌ایم و می‌بایست پنج برابر آن را توسعه داده و ایجاد کنیم، که در این میان بحث هزینه ساخت، نگهداری و توسعه آن مطرح می‌شود که مهمترین عامل در این زمینه بحث تأمین آب است.

وی با تأکید بر کاهش هدررفت منابع آبی بیان کرد: هم‌اکنون در حال استفاده از آب‌های زیرزمینی هستیم که قابلیت تبدیل شدن به آب شرب را دارا هستند؛ ما در حال حاضر توانستیم با کاهش و صرفه‌جویی در مصرف، هدر رفت آب را به ۲۰ درصد کاهش دهیم؛ اما باید از همین مقدار هدر رفت آب نیز جلوگیری کرد؛ چون این منابع آبی از سفره‌های زیرزمینی استخراج می‌شوند.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: درنظر داریم با اداره آب منطقه‌ای تفاهم‌نامه‌ای در زمینه خرید بخشی از پساب فاضلاب شهری برای توسعه فضای سبز و نگهداری وضع موجود داشته باشیم.

لاله تصریح کرد: امیدواریم در زمینه تأمین آب بتوانیم از پساب شهری که تصفیه شده و از تصفیه‌خانه آب شهر پردیس خریداری شده یا قسمتی که به صورت قانونی به شهرها اختصاص می‌یابد استفاده کنیم.

وی در مورد تولیدات گلخانه‌ای شهرداری نیز گفت: از سال ۹۱ به بعد ۴ گلخانه تونلی توسط شهرداری پردیس ایجاد شده و در سال ۹۴ بالغ بر ۲۰۰ هزار قلمه گل و گیاه در این گلخانه‌ها تولید شده است.

شهردار پردیس اضافه کرد: این امر در حوزه‌های اشتغال، کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی و بومی‌سازی گونه‌ها تأثیر بسیاری داشته است؛ چراکه قلمه‌های تولید شده در همین شهر و متناسب با آب و هوای شهر پردیس رشد می‌کنند.

لاله رابطه با جذب نیرو در مجموعه شهرداری اظهار داشت: در سال ۹۵ بیش از ۱۰۰ نفر نیروی کار ساکن در شهر را با اخذ مجوزهای لازم از طریق شورا و از شرکت تأمین نیرو با شرط سکونت در شهر پردیس جذب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در تمام حوزه‌های برون‌سپاره تلاش می‌کنیم پیمانکاران ساکن شهر را انتخاب کنیم؛ چراکه هم شغل ایجاد کرده‌ایم و هم درآمد در سطح شهر توزیع می‌شود که این خود یک اقتصاد سالم شهری است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید