» صفحه اصلی » انتقاد رئیس کانون سردفتران به اجرا نشدن قانون پیش فروش ساختمان
صفحه اصلی

انتقاد رئیس کانون سردفتران به اجرا نشدن قانون پیش فروش ساختمان

۶ دی ۹۵ 0۰17

[ad_1]

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا دشتی اردکانی در همایش سراسری سردفتران و دفتریاران که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: ششم دی‌ماه مطالبه بر حقی در خصوص به رسمیت شناختن نقش و جایگاه حقوقدانان حوزه سند رسمی و تنظیم مواد قانونی در زمینه سند رسمی و بررسی چالش‌ها و کاهش اختلافات متعدد موجود در مراجع قضایی است.

وی با اشاره به آیین‌نامه ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی یا عدم اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان گفت:‌ بی‌شک نادیده انگاشتن جایگاه سند رسمی در همین دو موضوع، دستگاه قضا را در آینده نه چندان دور دچار حجم عظیمی از پرونده‌های اختلافی می کند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران  گفت: ما معتقدیم کار باید به دست اهل فن و متخصص آن سپرده شود. حرکت‌های موازی و سوءبرداشت عامدانه از نفوذ قانونی به دلایل روشن منفعت‌طلبانه به وجود آمده و بر همه آگاهان و دلسوزان این مرز و بوم تکلیف است که جلوی این بدعت ناگوار را بگیرند.

دشتی اردکانی اضافه کرد: در هر یک از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی که بنگریم به طور مستقیم یا غیرمستقیم نقش مهم و حائز اهیمتی برعهده دفاتر اسناد رسمی می‌بینیم.

وی گفت: در امنیت، توسعه و تنظیم روابط و مناسبات اقتصادی و اجتماعی، جلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی، مبارزه با پولشویی و فساد،‌ اخذ مالیات، نقش حقوقی و بهداشت قضایی و به دنبال آن بهداشت روانی را به جامعه تقدیم می‌کنیم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد:این گردهمایی نقش دفاتر رسمی در حفظ و گسترش فرهنگ اسناد رسمی را گوشزد می‌کند و کاستن از حجم بسیار گسترده دعاوی و پرونده‌های قضایی برکات فراوانی برای همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و هر کاری که بتوان برای عدم ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی انجام داد مرد نیاز و درست است، بسیاری از این دعاوی خرد و کلان ناشی از عدم دقت و عدم ثبت قراردادها و تثبیت می کند.
وی با بیان اینکه با استفاده از خدمات الکترونیک و فناوری‌های جدید شفافیت امور، سرعت و ضریب امنیت افزایش یافته است، گفت: دفاتر اسناد رسمی به حق مظلومند اما اگر نگاهی به داشته‌ها و استعدادهای فراوان این صنف نگاه کنیم هرگز ناامیدی را به خود راه نمی‌دهیم.

دشتی اردکانی خاطرنشان کرد: اکنون در زمینه تعاملات بیرونی با اتحادیه جهانی سردفتران امضای تفاهم‌نامه با برخی کشورهای مهم و عضو آن و تبادل اندیشه‌ها و بهره‌گیری از تجربیات دیگران اقدامات زیادی را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در بند ۶۶ و ۶۷ سیاسیت‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه بیشترین هم و غم خود را مصروف کرده‌ایم، گفت: ما در بحث انجام وظایف خود در توسعه ثبت رسمی اسناد و املاک دامنه کار را وسیع ترسیم کرده‌ایم و با نهادها و ارگان‌ها به ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعامل داریم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به جایگزینی ثبت الکترونیک به جای ثبت سنتی گفت: حذف دفاتر جاری سردفتر علاوه بر صرفه‌جویی در کاغذ و زمان شفافیت و امنیت کار را بالا برد، یا همین نصب دستگاه POS در دفاتر اسناد رسمی میلیون‌ها تردد در سطح شهر و ازدحام در بانک‌ها را از بین برده است.

دشتی اردکانی در پایان گفت: ما همواره در صدد بودیم تا به وظایف مصرح در ماده ۶۶ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران جامه عمل بپوشانیم و تا جایی که امکان داشت بسیج عمومی سردفتران و دفتریاران را از کسی دریغ نکردیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید