» صفحه اصلی » اجرای طرح مشارکتی و حمایتی ویژه کودکان در ساوه آغاز شد
صفحه اصلی

اجرای طرح مشارکتی و حمایتی ویژه کودکان در ساوه آغاز شد

۶ دی ۹۵ 0۰9

[ad_1]

رضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساوه، اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت زیاد از جامعه از نظر معیشتی شرایط مناسبی ندارند برای بهبود این وضعیت یک برنامه مشارکتی و حمایتی  به منظور بهبود تغذیه کودکان در روستاهای ساوه و زرندیه  آغاز و کودکان تا سن ۵ سالگی شناسایی و به کمیته امداد معرفی و زیرپوشش توزیع سبد غذایی سالم قرار می‌گیرند.

وی افزود: کودکان برخوردار از طرح حمایتی شامل کودکانی است که علی رغم آموزش‌های مکرر به مادر به سبب وضعیت میشعتی بهبود حاصل نشده که  ابتدا برای این گروه کارت صادر شده و لیست غذایی مورد نیاز براساس نظر کارشناس تغذیه در اختیار کمیته امداد امام ر(ه) قرار داد می‌شود.

معاون بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که ما در اجرای این طرح داریم این است که با وجود نامناسب بودن وضعیت میشعتی کودک به خاطر اینکه پدر خانواده کارت پایان خدمت ندارند نمی‌تواند زیرپوشش این طرح قرار بگیرد که ما انتظار داریم نهادهای حمایتی به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

نظری بیان کرد: کودکانی که زیرپوشش برنامه مشارکتی و حمایتی قرار گرفته‌اند  علاوه بر سبد غذایی از کارشناسان تغذیه هم مشاوره می‌گیرند و ماهیانه وضعیت رشد آنها توسط کارشناس تغذیه مورد بررسی قرار گرفته که در صورت عدم بهبود به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۵۰ کودک در شهر و روستا  شهرستان ساوه و نوبران و ۸۰ کودک در زرندیه زیرپوشش توزیع سبد غذایی سالم قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های معاونت بهداشتی دانشکده،  زیرپوشش قرار گرفتن مادران باردار روستایی است که در این طرح مادران بارداری که بارداری  دوقلو و چند قلو دارند،کم خونی، وزن‌گیری نامناسب در طول بارداری با تائید ماما در مراکز درمانی زیرپوشش برنامه غذایی بنیاد علوی قرار می‌گیرند که هر دو ماه یک‌بار از  سبد غذایی به ارزش غذایی ۲۰۰ هزار تومان که شامل، برنج، خرما، حبوبات، بلغور، جو، ماکارانی، مرغ و روغن مایع  برخوردار می‌شوند.

نظری خاطرنشان کرد: اجرای مکمل یاری در گروه‌های سنی مختلف در دستور کار معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور دچار کمبود ویتامین هستند و از آنجایی که ویتامین D در جذب کلسیم موثر است و کمبود آن در ایجاد بیماری‌های نظیر، پوکی استخوان، نرمی استخوان کودکان، بیماری‌های ام اس، دیابت، سرطان و کاهش سطح ایمنی  آلرژی نقش دارد، اجرای مکمل یاری در گروه‌های سنی مختلف در دستور کار معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی قرار گرفته و برای  دانش آموزان در سطح مدارس توزیع می‌شود و برای بزرگسالان از طریق مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌شود.

معاون بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: گروهای سنی مختلف باید ماهیانه یک عدد از قرص ژله‌ای ویتامین D با دز بالا استفاده  کنند, توصیه میشود مکمل ویتامینD با وعدههای اصلی غذا خورده شود. 

نظری افزود: مشکل کمبود ویتامین D در مناطق شهری و آپارتمانی بیشتر است و برای بر طرف کردن این مشکل منبغ غذایی خوبی نداریم، مهم‌ترین منبع ساخت این ویتامین نور خورشید است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید