» صفحه اصلی » ۲۴ هزار مشترک تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند
صفحه اصلی

۲۴ هزار مشترک تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند

۷ دی ۹۵ 0۰7

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مسعود باقری امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان زنجان اظهار داشت: ۲۴ هزار مشترک تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند و منابع آب شرب آنها تأمین می‌شود.

وی سرانه فروش آب را یک هزار تومان برشمرد و گفت: با وجود هزینه‌های تولید آب آشامیدنی این محصول در روستاها با کمتر از یک سوم قیمت به فروش می‌رسد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان زنجان به هدررفت بالای آب در روستاها اشاره کرد و گفت: روستاییان از آب آشامیدنی برای آبیاری باغچه یا آب دادن به احشام استفاده می‌کنند در حالی که تولید آب هزینه‌بر است و با توجه به کمبود آب نباید برای این مصارف به کار برده شود.

وی با تأکید بر جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و رعایت الگوی مصرف ابراز کرد: سرانه مصرف آب در بین مردم بالاتر از استاندارد است و مصرف بیش از حد سبب افت فشار آب در مناطق بالادست می‌شود.

جلیل جزونقی معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: علاوه بر حفظ منابع آبی باید بستر رودخانه زنجان‌رود نیز مورد حفاظت قرار گیرد چرا که حوادث و بحران‌ها در زمان طغیان رودخانه ممکن است اثرات جبران‌ناپذیری برجای بگذارد.

وی با اشاره به لزوم ارائه طرح جامع و زمانبندی شده برای مدیریت منابع آب تصریح کرد: بسیاری از چاههای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها حفر شدند که با استفاده از برنامه جامع می‌توان نسبت به مدیریت صحیح و مسدود کردن چاهها اقدام کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان به کاهش نزولات جوی و خشکسالی اشاره کرد و گفت: ارائه راهکارها برای مدیریت مصرف آب، حفظ و ذخیره منابع آبی در شورای حفاطت از آب ضروری است چرا که در صورت غفلت بحران واقعی خود را در سالهای بعد نشان می‌دهد.

وی به تغییر الگوی کشت و آبیاری محصولات کشاورزی، هوشمند‌سازی کنتور چاههای آب، آموزش و ترویج فرهنگ صحیح مصرف و مدیریت منابع آبی تأکید کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید