» صفحه اصلی » ۱۵۰ واحد صنعتی آمل در انتظار دریافت تسهیلات هستند
صفحه اصلی

۱۵۰ واحد صنعتی آمل در انتظار دریافت تسهیلات هستند

۷ دی ۹۵ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، احمد منفرد عصر امروز در همایش نقش پژوهش تقاضا محورو تجاری‌سازی فناوری در اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ایران به لحاظ رشد و تولید علم حرف اول را در منظقه می‌زند، اظهار داشت: پیش‌بینی شده که کشور ما در سال ۱۴۰۰ جزو کشورهای اول منطقه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در جامعه‌ای که دانایی، محور توسعه جوامع بشری باشد ارتقای کیفی آموزش و تربیت نسل خلاق ضروری است  که برای تحقق آن به ابزاری به عنوان سرمایه نیاز داریم.

منفرد با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی توسعه یافته از زمان مدارس آغاز می‌شود، مطرح کرد: یکی از مسایل مطرح در آموزش و پرورش هوشمند سازی مدارس بوده که لازم است در این مسیر گام برداریم تا از  لحاظ تولید علم ارتقا یابیم.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی گام مناسبی در زمینه تولید مقالاتی که در مراجع و منابع معتبر جهانی پذیرفته شده، برداشته است، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در بحث تولید علم و نقش آن  بر تربیت نسل جدید تاکید دارند، با توجه به اینکه آمادگی کشور در رشد علمی در سایه تربیت نسل جوان است امیدواریم  ماحصل آموخته‌های دانشجویان مراکز علمی در تولیدات دیده شود.

وی هرگونه پیشرفتی در تولیدات علمی را به خاطر رشد علمی عنوان و مطرح کرد: در تحقق صنعت شهرستان آمل، علم و فناوری نقش محوری دارند.
منفرد با اشاره به جمعیت در حدود ۳۹۰ هزار نفری شهرستان آمل و نزدیکی به پایتخت، گفت: این شهرستان دارای  هشت بخش مرکزی و سه اقلیم کوهستانی، جنگلی و جلگه‌ای و دشت است و بزرگترین پدیده جغرافیایی به نام قله دماوند از افتخارات کشور ماست.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه آمل از لحاظ تاریخی جزو قدیمی‌ترین شهرها حتی با قدمت ۷ هزار سال است، افزود: نام شهر آمل، قدمت بالای هزار سال دارد و با توجه موقعیت استراتژیک دارای مرز با تهران دارای اهمیت بسیاری در بخش توریسم و گردشگری است ولی کمتر از این توانمندی استفاده شده است.

وی با اشاره به لزوم شناخت ظرفیت‌های آمل برای پیشرفت آن، بیان کرد: در زمانی زمین‌های کشاوری ما بایر بود و هر سه سال یک بار کشت می‌شد ولی امروز ضریب بهره‌ورزی در یک زمین کشاورزی بیش از دو بار است و در برخی اراضی کشت شالی، اردک و پرورش ماهی به صورت بیولوژیک صورت می‌گیرد.

منفرد با اعلام اینکه  ۴۷ درصد صنعت استان در این شهرستان بود، خاطرنشان کرد: ولی بخشی از واحدها دچارمشکل هستند که با توجه به اعطای تسهیلات از سوی دولت در جهت رفع مشکلات آن‌ها هستیم.

وی  با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری اقتصادمقاومتی اقدام و عمل نام گذاری شده است، یادآور شد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از ۵ فروردین در شهرستان شکل گرفت و جلسات مختلف به منظور حل مشکل واحدهای صنعتی برگزار شد.

وی بیان کرد: ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مازندران قرار گرفته که آمل رتبه دوم را دارد و بیش از ۱۵۰ واحد صنعتی در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

منفرد از تلاش برای ایجاد پایانه تجارت خارجی در آمل تا دو سال آینده خبرداد و گفت: در سال جاری بالای ۱۳۰ سانتیمتر برف  در آمل داشتیم که ۷۰ سال اخیر بی سابقه بود که به محصولات ما آسیب وارد کرد؛ در حال حاضر برای پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصادمقاومتی نیاز به همت همه مسئولان داریم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید