» صفحه اصلی » تصمیم مشهورترین مخالف البشیر برای بازگشت به سودان
صفحه اصلی

تصمیم مشهورترین مخالف البشیر برای بازگشت به سودان

۷ دی ۹۵ 0۰7

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های سودان از تصمیم صادق‌المهدی رییس حزب مخالف”امت” سودان و شناخته شده ترین مخالف عمر البشیر برای بازگشت به این کشور خبر دادند.

این رسانه‌ها به نقل از مریم صادق المهدی نایب رئیس حزب “امت” این کشور اعلام کردند که صادق‌المهدی رییس حزب مخالف امت و نخست‌وزیر اسبق سودان ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ به این کشور بر می‌گردد.

روسیا الیوم در گزارشی نوشت: مریم صادق المهدی دختر صادق المهدی ضمن قطعی اعلام کردن بازگشت وی در تاریخ ۲۶ ژانویه سال ۲۰۱۷ ، تعیین تاریخ ۱۹ ماه جاری از سوی حزب امت برای بازگشت صادق المهدی را تکذیب کرد.

به گزارش العالم، وی خاطرنشان کرد، کمیته‌ای که از سوی حزب امت سودان برای اجرای مراسم استقبال از صادق‌المهدی تشکیل شده، بعد از رایزنی با طرف های ذی ربط در این حزب، تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۱۷ را برای بازگشت وی تعیین کرده است.

مریم صادق‌المهدی در ادامه از اعضای کنگره مردمی سودان به خاطر ابراز احساسات درخصوص بازگشت صادق المهدی و درخواست آنها از وی برای بازگشت به سودان قدردانی کرد و گفت: اقامت‌المهدی در خارج از کشور به اقتضای شرایط و برای انجام برخی کارها بوده است که سال گذشته این کارها انجام شد اما حزب امت سودان به دلایل خاص بازگشت وی را به تاخیر انداخت.

صادق‌المهدی نخست‌وزیر سابق سودان در دوران آخرین دولت مدنی در این کشور بود و ریاست حزب “امت”، شناخته شده ترین حزب مخالف عمر البشیر رییس جمهوری سودان را به عهده دارد.

وی که با دخالت غربی‌ها از مقام خود برکنار شد، سال‌ها پیش نسبت به توطئه تقسیم سودان و شدت گرفتن درگیری‌های داخلی هشدار داده و اعلام کرده بود، تنها در صورتی حاضر است در تشکیل دولت جدید مشارکت کند که به همه گروه ها اجازه حضور در انتخابات داده شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید