» صفحه اصلی » ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۴۷ درصد است
صفحه اصلی

ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۴۷ درصد است

۸ دی ۹۵ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس سعید قربانی ظهر امروز  در سومین کنگره بین‌المللی فناوری، ارتباطات و دانش که در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد ظهار داشت: با توجه به جدی بودن برخی از عقب افتادگی‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات ارتقای آنها در دستور کار قرار گرفته و شاهد هستیم ظرفیت پهنای باند ملی از ۶۲۴ گیگا بایت به ۴۴۰۰ گیگا بایت رسیده است.

وی با بیان اینکه هنوز فرصت‌های برابر بین شهر و روستا در حوزه‌های فناوری اطلاعات وجود ندارد، تصریح کرد: هم اکنون برای ۲۵ هزار روستا اتصال به اینترنت ایجاد شده و ۳۷ میلیون کاربر اینترنت در سراسر کشور وجود دارند که از این تعداد ۲۸ میلیون نفر به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: مشکل سرعت اینترنت با استفاده از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات رفع شده و علاوه بر این برای بالا بردن سطح امنیت اطلاعات کاربران استفاده از ظرفیت داخلی برای حوزه داده و سرویس در دستور کار است.

 قربانی با اشاره به ضریب نفوذ فناوری‌های اطلاعات و ارتباط در داخل کشور، خاطرنشان کرد: ۷۶ میلیون نفر در داخل کشور از خدمات تلفن همراه استفاده کرده و ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۴۷ درصد است.

وی ادامه داد: همچنین طول فیبر نوری موجود در کشور ۵۷ هزار و ۱۵۸ کیلمتر بوده و پنهای باند نیز با رشد ۸ برابری به ۷۲ گیگا بیت در ثانیه رسیده و امکان پایش باند فرکانسی نیزدر ۳ سال گذشته با رشد ۵۶ درصدی به ۱۱۰ گیگاهرس زیر پوشش آمده است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشرفت در حوزه کریدور فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: هم اکنون  پروژه پارک اینترنت اشیا و ایجاد شهر هوشمند الکترونیکی آماده جذب سرمایه‌گذار است.

قربانی با بیان اینکه هم اکنون تعامل بین چرخه تبدیل ایده به محصول و چرخه تجاری کردن محصولاتی که از ایده دانشگاهی نشأت بگیرد کند است، خاطرنشان کرد:  در حوزه صنعت نیز اعتماد لازم به دانشگاه وجود ندارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید