» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » «منورالفکرها» از اصلی‌ترین عوامل بروز قحطی بزرگ در ایران بودند/ طالبی از سرداران فرهنگی کشور است
سینما و تئاتر

«منورالفکرها» از اصلی‌ترین عوامل بروز قحطی بزرگ در ایران بودند/ طالبی از سرداران فرهنگی کشور است

۱۱ دی ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبری توانا، فیلم «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت‌کیشان با حضور بیژن پیروز استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران، خسرو معتضد مورخ و نویسنده تاریخ معاصر ایران، ارسلان ظاهری مدیر باشگاه خبری فرهنگی توانا، سردار زرین‌قلم و با حضور اصحاب رسانه و به همت باشگاه خبری فرهنگی توانا در خبرگزاری فارس، اکران شد.

ارسلان ظاهری بیرگانی مدیر باشگاه خبری فرهنگی توانا در ابتدای این مراسم گفت: ما در باشگاه توانا وظیفه خود دانستیم که به «پیام فیلم یتیم خانه ایران» ضریب بدهیم و اکران این فیلم و برگزاری نشست تحلیل و بررسی آن نیز در همین راستاست.

وی اظهار داشت: این فیلم حاوی پیام مهمی برای جامعه امروز ماست، سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که در آن سال‌ها یعنی از سال ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ که قحطی بزرگ در ایران رخ داد و بیش از نیمی از جمعیت ایران از بین رفت، چه عواملی باعث بروز این فاجعه شد؟ عوامل زیادی را برای این موضوع می‌توان برشمرد.

مدیر باشگاه خبری فرهنگی توانا ادامه داد: فکر می کنم ابوالقاسم طالبی به خوبی توانسته در فیلم یتیم‌خانه ایران، آن قحطی بزرگ را به مخاطب نشان دهد، من تنها به یک مورد از آنها اشاره می‌کنم و آن هم نقش «منورالفکرها» یا کسانی که امروز آنها را «روشنفکران غربگرا» می نامیم، در رویداد آن فاجعه بزرگ است. روشنفگران غربگرایی که متاسفانه امروز هم سعی می‌کنند «نقش جاده صاف کن» برای حضور بیگانه در کشور را بازی کنند.

موضوع «گور خواب‌ها» که این روزها در سطح جامعه مطرح است، موضوع دیگری بود که ارسلان ظاهری به آن اشاره کرد و گفت: شما ببینید این روشنفکران غربگرا که نوعاً خودشان زندگی‌های اشرافی دارند، امروز هم که می‌خواهند برای معضلات جامعه نسخه پیچی کنند، همان سیاست‌های غرب را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنده در خبرها دیدم که یکی از اینها گفته است که «گور خواب‌ها» و «افراد ناتوان» را باید «عقیم» کرد! این است نوع نگاه این‌ها به حل معضلات جامعه، معضلاتی که بخش عمده آن ناشی از اِعمال تفکرات آنها در کشور طی سالیان گذشته است. در مقابل نیز عده‌ای هم می‌گویند؛ اگر قرار بر «عقیم کردن» باشد، باید «نجومی بگیران» را عقیم کرد! و البته بنده می‌گویم؛ اگر قرار بر عقیم کردن باشد، ابتدا باید تفکر روشنفکران غرب زده که عامل اصلی مشکلات کشور در طی بیش از یک قرن گذشته است را عقیم کرد!

مدیر باشگاه خبری فرهنگی توانا با اشاره به موضع‌گیری برخی مسئولان کشور درباره کمبودها و کاستی‌های موجود جامعه اظهار داشت: متأسفانه امروز برخی آقایان مسئول بگونه‌ای نقش اپوزیسیون را بازی و از اوضاع کشور انتقاد می‌کنند، که اگر کسی نداند این‌ها سه سال دولت را به دست داشته‌اند و برای حل مشکلات اقتصاد وعده‌های صد روزه داده‌‌ند، می‌گوید؛ «حاجی وقتش رسیده که خودت بیای رئیس جمهور بشوی و این وضع مملکت را تغییر بدهی!»

ظاهری در پایان با اشاره به زحمات کارگردان فیلم یتیم‌خانه ایران گفت؛ معتقدم ابوالقاسم طالبی جزو سرداران فرهنگی این کشور است که در این ولنگاری فرهنگی، به خوبی توانسته نقشه استکبار و استعمار برای نفوذ به عرصه فرهنگ کشور را برملا کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید