» صفحه اصلی » ۲۸۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی کشف و ضبط شد
صفحه اصلی

۲۸۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی کشف و ضبط شد

۱۱ دی ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار کیومرث عزیزی با اشاره به ضرورت برخورد با قاچاق کالا اظهار داشت: تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر ضرورت تداوم تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مبین سه وظیفه برای دولت، دست‌اندرکاران تولید و مردم در تحقق این مهم است.

وی با اشاره به مسؤلیت ناجا در تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: یکی از مهم‌ترین راهبردهای ناجا در این حوزه مبارزه با قاچاق کالا است، زیرا قاچاق کالا به عنوان یک پدیده چندوجهی از جنبه اقتصادی، سبب خروج اقتصاد از مسیر سالم، شکل‌گیری اقتصاد زیرزمینی، کاهش تولید ناخالص ملی، افزایش بیکاری، کاهش سرمایه‌گذاری، تغییر الگوی مصرف می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با به برنامه‌ریزی جامع پلیس استان در برخورد با قاچاق کالا  کشفیات کالای قاچاق در ۹ ماه امسال ۷۴ درصد افزایش داشته و در این بازه زمانی ۲۸۸ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در عملیات‌های پلیس استان کشف شده که در این عملیات‌ها ۸۷۷ نفر دستگیر و ۲۹۷ دستگاه وسیله نقلیه نیز از قاچاقچیان کالا توقیف شده است.

وی ادامه داد: از ۷۹۷ پرونده تشکیلی در جرایم مرتبط با قاچاق کالا در ۹ ماه امسال، ۷۴ پرونده دارای ارزشی بالای یک میلیارد ریال و ۱۶۹ پرونده نیز ارزشی بیش از ۱۰۰ میلیون ریال داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بسیاری از کالاهایی که به صورت قاچاق کشف شده کالاهای مصرفی بوده و عمدتاً جزو کالاهای اساسی و مورد نیاز مصرف‌کننده نبوده است، بلکه قاچاقچیان سودجو با تبلیغات و ایجاد نیاز کاذب در مصرف‌کننده به مصرف این کالاها در داخل کشور دامن می‌زنند.

عزیزی بیان کرد: از مجموع کالا و اقلام قاچاقی که در عملیات‌های پلیس استان کشف شده است، کشفیات انواع میوه‌جات ۲۶۵ درصد، چای ۹۶ درصد، نوشابه ۲۱۲ درصد، البسه ۳۳ درصد، پارچه ۴۵ درصد، پتو ۶۱۸ درصد، برنج ۳۸ درصد، برخی فرآورده‌های نفتی و … بوده و میزان کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این کالاها به دلیل عدم نظارت مراجع قانونی اکثراً از کیفیت پایین و عدم استانداردهای لازم برخوردارند، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی صرفاً با مشارکت مردمی امکان‌پذیر است و برای بالا بردن مشارکت مردمی باید از هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی استقبال کرد، در این زمینه باید فضایی بر کشور و جامعه حاکم شود که همه مردم خودشان را مولد در اقتصاد و شریک در پیشرفت و مقاومت کشور حس کنند و بر آن ببالند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی توجه به مدیریت مصرف، ساده‌زیستی و دوری از تجملات، نهادینه‌سازی تولید ثروت حلال در جامعه و ترجیح مصرف کالاهای داخلی بر کالاهای خارجی را از مؤلفه‌هایی تأثیرگذار در حوزه اقتصاد دانست و افزود: صیانت از اعتبار تولید داخلی در عرصه جهانی وظیفه ملی و اسلامی است و منافع زودگذر نباید منفعت ملی را به خطر بیندازد.

عامل انتشار مطالب کذب و توهین‌آمیز در شبکه اجتماعی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان مرکزی گفت: فردی که به انگیزه بر هم زدن زندگی خانوادگی، اقدام به نشر اکاذیب و توهین علیه فردی دیگر در فضای مجازی می‌کرد، در شهرستان اراک شناسایی و دستگیر شد.

سرگرد مصطفی نوروزی با اشاره به دستگیری امل انتشار مطالب کذب و توهین‌آمیز در شبکه اجتماعی اظهار داشت: در پی مراجعه فردی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتای استان مبنی بر انتشار مطالب کذب و توهین آمیز علیه وی در بستر شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند، متهم نشر مطالب کذب و توهین‌آمیز را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود، سرانجام با مشاهده ادله و مستندات قانونی در بستر تحقیقات به عمل آمده به بزه انتسابی اقرار و بیان کرد؛ به منظور ایجاد اختلاف در زندگی خانوادگی شاکی پرونده، اقدام به این عمل مجرمانه ‌کرده است.

نوروزی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی بیان کرد از تمامی شهروندان درخواست داریم که در صورت مشاهده هرگونه اعمال مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا در میان بگذارند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی اضافه کرد: همچنین از همه مردم درخواست داریم تا در صورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی از درج هرگونه مطلبی علیه سازمان‌ها یا اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی خودداری کرده و در صورت مشاهده این‌گونه مطالب از کپی برداری و نشر آن در سایر گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز اجتناب کنند و هرگونه مورد مشکوکی را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در اسرع وقت با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

دو سارق سابقه‌دار در شازند دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شازند گفت: در عملیات مأموران انتظامی دو سارق سابقه‌دار در شازند دستگیر و دو دستگاه موتور سیکلت سرقتی از آنان کشف شد.

سرهنگ بیژن جنتی با اشاره به دستگیری این ۲سارق اظهار داشت: روز گذشته تیمی از مأموران انتظامی شهرستان دو دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک را در حال تردد در یکی از محورهای این شهرستان شناسایی و برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده و استعلام از سامانه آگاهی مشخص شد سرقت این دو دستگاه موتورسیکلت پیش از این در شهرهای تهران و اراک به ثبت رسیده و سرقتی بوده‌اند.

فرمانده انتظامی شازند تصریح کرد: هر دو دستگاه موتور سیکلت به پارکینگ انتقال و راکبان موتور سیکلت دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

دستگیری عاملان کلاهبرداری ۳۲ میلیاردی در شهرهای مختلف کشور

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری ۶ تن از اعضای یک باند کلاهبرداری ۳۲ میلیاردی با ۲۴۷ فقره چک برگشتی خبر داد.

سردار کیومرث عزیزی با اشاره به دستگیری عاملان کلاهبرداری میلیاردی اظهار داشت: در پی ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای شهرستان ساوه با موضوع کلاهبرداری، موضوع برای بررسی تخصصی به تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان ارجاع شد.

وی افزود: با اخذ اظهارات شاکیان پرونده و در بررسی‌های اولیه مشخص شد اشخاصی با راه‌اندازی و تاسیس یک شرکت پخش مواد غذایی، اقدام به تبلیغات گسترده در سطح شهرستان ساوه کرده و اگر چه این افراد به ظاهر در امر خرید و فروش مواد غذایی فعالیت داشته‌اند، اما در عمل هر چیزی اعم از آهن آلات، ضایعات، غلات، ایزوگام و حتی مصالح ساختمانی را خرید کرده و در قبال آن چک مهلت دار به کسبه می‌دادند که بعد از مدتی فروشندگان کالاها متوجه می‌شوند که چک‌ها، سرقتی، بلامحل و یا فاقد اعتبار است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با استعلام‌های انجام شده از شعب بانک‌های کشور و در بررسی‌های کارشناسی و تخصصی کارآگاهان مشخص شد که اعضای این باند دسته چک‌های متعددی را با هویت‌های جعلی و یا با شگردهای خاص از افراد متعدد به دست آورده و سپس نسبت به ارائه چک‌های بلا محل در شهرهای مختلف اقدام می‌کنند.

عزیزی تصریح کرد: در روند تحقیقات یک نفر از افرادی که دسته چک‌های بلامحل به نام وی بود، شناسایی شد و با هماهنگی دستگاه قضایی تیمی از مأموران انتظامی به محل زندگی مظنون اعزام و موفق شدند متهم را در فرودگاه دستگیر کرده و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی ساوه انتقال دهند.

وی با اشاره به معرفی فرد دستگیر شده به زندان، افزود: در انجام تحقیقات از متهم وی اذعان داشت که مدتی قبل به همراه فردی به یکی از شعب بانک در تهران مراجعه کردم و پس از افتتاح حساب و اخذ دسته چک و امضاء تمامی چک‌ها، مبلغی را دریافت کردم و دسته چک را به او تحویل دادم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به پیگیری کارآگاهان در دستگیری دیگر اعضای این باند کلاهبرداری گفت: در ادامه تحقیقات، کارآگاهان دریافتند که شخصی در تهران با افتتاح یک باب مغازه، چک‌های متعلق به یکی از متهمان اصلی پرونده را خرج می‌کند که بلافاصله با اخذ نیابت، مأموران انتظامی وی را دستگیر کردند و مشخص شد که این فرد در خرج دسته چک‌ها با اعضای باند کلاهبرداری، همکاری می‌کرد.

عزیزی تصریح کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده یکی از اهالی شهر زنجان به پلیس آگاهی ساوه مراجعه کرد و اظهار داشت که افرادی چند رأس دام به مبلغ ۱۱۸ میلیون ریال از وی خریداری کرده‌اند و چکی متعلق به یکی از متهمان پرونده را به وی ارائه داده‌اند که برای پیگیری به پلیس شهرستان ساوه معرفی شده است.

وی افزود: بلافاصله با برنامه ریزی انجام شده و سرنخ‌هایی که در روند رسیدگی به پرونده‌های تشکیلی به دست آمد، مخفیگاه دو نفر دیگر از متهمان که با این باند همکاری داشتند در زنجان شناسایی شد که در عملیاتی هر دو دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به عملیات شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند اشاره کرد و گفت: با اجرای اقدامات تخصصی سرانجام مخفیگاه دو نفر دیگر از متهمان که زن و شوهر بودند نیز شناسایی و مشخص شد که این دو نیز به صورت حرفه‌ای و به صورت مداوم محل سکونت خود را تغییر داده‌اند.

وی اضافه کرد: سرانجام آخرین مخفیگاه این دو نفر نیز در شهرستان قرچک ورامین شناسایی شد و تعداد زیادی از اوراق و چک‌های برگشتی در آنجا کشف و یک نفر از زوجین دستگیر و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

عزیزی از ادامه تحقیقات تکمیلی در این پرونده خبر داد و خاطر نشان کرد: در روند رسیدگی به این پرونده تاکنون ۶ نفر دستگیر شده‌اند و بررسی‌ها حاکی از آن است متهمان پرونده با هویت‌های جعلی و شگردهای گوناگون از ۳۵ بانک دسته چک اخذ کرده‌اند و تاکنون یک‌هزار و ۱۷۰ چک برگشتی متعلق به آنان برگشت خورده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در استعلام‌های انجام شده مشخص شد اعضای این باند از تعداد ۲۴۷ فقره چک برگشتی تاکنون در حدود ۳۲ میلیارد ریال مال نامشروع بدست آورده‌اند.

کشف ۹۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در دلیجان

فرمانده انتظامی دلیجان از کشف ۹۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در ۹ ماه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی هاشمی با اشاره به اینکه خبرنگاران چشم بیدار و گوش شنوای مردم هستند، اظهار داشت: انعکاس به موقع و صحیح اقدامات امنیتی پلیس باعث افزایش احساس امنیت در جامعه می‌شود.

وی افزود: مجموعه انتظامی این شهرستان با اقتدار و اشرافیت کامل در حوزه امنیت اجتماعی که با مشارکت خوب شهروندان حاصل شده است موفق به افزایش رضایتمندی عمومی در خدمت‌رسانی به عموم مردم شده و میزان رشد ۱۶۷ درصدی تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۷ در خصوص تقدیر و تشکر از عملکرد کارکنان این شهرستان مبین این موضوع است.

فرمانده انتظامی دلیجان تصریح کرد: در ۹ ماه نخست امسال، مأموران انتظامی این شهرستان با اجرای ۸۴ طرح پاک‌سازی موفق به دستگیری بیش از ۱۹۲ توزیع کننده مواد مخدر و ۱۱۶ معتاد شدند که این اقدامات رشد ۵۳ درصدی کشف مواد مخدر را نیز در دلیجان به همراه دارد.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹۴ میلیارد ریال کالای قاچاق از ۷۸ محموله توقیفی در این شهرستان کشف شده است، گفت: برنامه‌ریزی پلیس دلیجان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مبارزه قاطع با هر گونه ایجاد خلل در نظم اقتصادی است که این رویکرد برابر با قانون و نوع مأموریت‌های نیروی انتظامی با جدیت تداوم خواهد یافت.

وی از کاهش پنج درصدی سرقت در دلیجان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ تماس مردمی با مرکز ۱۱۰ این شهرستان گرفته شده است که بیش از ۹۰ درصد آن عملیاتی و در مابقی آن مخاطبان با توجه به نوع درخواست از پلیس مورد ارشاد و راهنمایی قرار گرفته‌‌اند.

فرمانده انتظامی دلیجان با اشاره به نقش آموزش در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه بیان کرد: کاهش ۴۳ درصدی تصادفات فوتی در ۹ ماه نخست امسال از اقدامات خوب پلیس در این شهرستان به شمار می‌رود.

۳۰۰۰قلم داروی غیرمجاز و محصولات ضد فرهنگی در اراک کشف شد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان مرکزی گفت: ۳هزار قلم داروی غیرمجاز و محصولات ضد فرهنگی در شهرستان اراک کشف و ضبط شده است.

سرگرد مهدی تقوی نیا با اشاره به کشف و ضبط این محصولات اظهار داشت: این اقلام دارویی و محصولات ضد فرهنگی در ۲ روز گذشته از چند واحد صنفی متخلف به دست آمده است.

وی اضافه کرد: طرح نظارت بر اصناف با جدیت تمام دنبال می شود و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید