» صفحه اصلی » ۶۴ مهدکودک در ۲۴ منطقه محروم تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی استان البرز است
صفحه اصلی

۶۴ مهدکودک در ۲۴ منطقه محروم تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی استان البرز است

۱۲ دی ۹۵ 0۰5

[ad_1]

مهشید موقر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: با توجه به آمار ثبت شده تا پایان آذرماه امسال در ۲۴ منطقه محروم و آسیب‌زای استان البرز تعداد ۶۴ مهد کودک تحت نظارت  اداره‌کل بهزیستی استان البرز هستند.

وی با اشاره به این آمار، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون براساس اعتبار پرداخت شده به استان، در ۳ ماهه اول سال مبلغ  ۷۷۵ میلیون  و ۲۰۰ هزار ریال برای ۶۴۶ کودک و در ۳ ماهه دوم مبلغ ۵۱۷ میلیون  و ۲۰۰ هزار ریال برای ۴۳۱ کودک با سرانه ماهیانه ۴۰۰ هزار ریال  برای مهدهای کودک هزینه شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان البرز با تاکید براینکه این اعتبار برای فرزندان مددجویان، شبانه‌روزی و غیره هم هزینه می‌شود، گفت: علاوه بر کودکان مناطق آسیب‌زا، کودکان واجد شرایط در سایر مهدهای مناطق شهری مشمول این طرح می‌شوند.

موقر با اشاره به اینکه تعداد ۱۵ روستامهد تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی استان البرز هستند، عنوان کرد: از مهرماه سال جاری طرح یک وعده غذای گرم به مدت ۱۳۰ روز برای هر کودک و روزانه ۲۰ هزار ریال در روستا مهدها اجرا می‌شود. در این راستا تعداد ۴۹۶ کودک  تا پایان آذرماه  از این طرح بهره‌مند شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان البرز اظهار داشت: بهزیستی کشور به‌منظور ارتقاء سلامت معنوی کودکان با تاکید بر امر نماز، با همکاری ستاد اقامه نماز کشور، شیوه‌نامه اجرایی برنامه میان مدت طرح نیک (نماز یاوران کوچک) را در مرداد ماه سال جاری به بهزیستی استان‌ها با هدف نهادینه کردن انس و علاقه به مفاهیم دینی به‌ویژه نماز در مهدهای کودک جهت اجرا ابلاغ  کرد.

موقر ادامه داد: هدف از اجرای دوره آموزشی طرح “نماز یاوران کوچک”، ارتقاء سلامت معنوی کودکان با تاکید بر امر نماز و ایجاد فرصت برای مربیان در بروز خلاقیت و شناخت و پرورش استعدادهای ناشناخته برای ارائه شیوه‌های نوین انتقال زیبایی‌های نماز به خردسالان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان البرز با اشاره به سایر فعالیت‌های این بخش تاکید کرد: برگزاری جشن دهه کرامت در مهدهای کودک استان البرز، اجرای مانور زلزله در منطقه محمدشهر در اردیبهشت ماه سال جاری، برگزاری جشنواره کارآفرینی کودکان زیر ۶ سال در اردیبهشت‌ماه  و غیره از دیگر فعالیتهای این حوزه بوده است.

موقر با توجه به اینکه در استان البرز ۲۶۸ مهد کودک وجود دارد، عنوان کرد: ۲۵۳ مهد شهری در کل استان البرز وجود دارد که از این تعداد، ۴ مهد قرآنی و یک آدینه مهد وجود دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید