» صفحه اصلی » ابتکار شهرداری مریانج در مدیریت فضای سبز/هرس درخت با بیل مکانیکی!
صفحه اصلی

ابتکار شهرداری مریانج در مدیریت فضای سبز/هرس درخت با بیل مکانیکی!

۱۴ دی ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، صبح امروز ویدیویی در فضای مجازی با عنوان « هرس کردن درختان به شیوه کاملا عجیب توسط شهرداری مریانج» منتشر شد که در این ویدیو کارکنان شهرداری مریانج از بیل مکانیکی برای هرس درختان از بیل مکانیکی استفاده می‌کنند.

این اقدام شهرداری مریانج روز چهارشنبه انجام شده و در نهایت ویدیویی توسط یک شهروندی مریانجی در اختیار گروه‌های زیست محیطی و تشکل‌های فعال در این بخش قرار گرفت.

جلوگیری از ورود آسیب به تاسیسات شهری و حفظ ایمنی از اولویت‌های شهرداری مریانج بوده ولی استفاده از اینگونه روش‌ها می‌تواند به خود آن درخت آسیب وارد کرده و سبب از بین رفتن آن شود.

شهردار مریانج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان در این باره اظهار داشت: نیروهای شهرداری مریانج ابتدا این درخت را بُرش زده و سپس برای اینکه شاخه‌های درخت در معابر شهری ریخته نشود از طریق بیل مکانیکی هدایت شده است.

محسن معصوم علیزاده با بیان اینکه استفاده از بیل مکانیکی تنها برای هدایت تنه بریده شده است، تصریح کرد: اگر شهرداری مریانج به دنبال تخریب و از بین بردن این درخت بود باید درخت را از ریشه درمی‌آورد.

وی با اشاره به اینکه تنه بریده شده این درخت بزرگ بوده و امکان هدایت آن از طریق نیروی یدی وجود نداشت، عنوان کرد: اگر این تنه بریده شده از طریق بیل مکانیکی هدایت نمی‌شد به کابل‌های برق در منطقه آسیب وارد می‌کرد.

مدیر روابط عمومی شهرداری مریانج نیز در این باره به خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه به دلیل بیماری مجبور به هرس کامل این درخت شدیم چراکه باید تمام شاخه‌های آن هرس می‌شد، گفت: درخت اگر سقوط می‌کرد سیم‌های برق فشار قوی قطع شده و سبب بروز حادثه می‌شد.

مجتبی دی آبادی بیان کرد: بیل مکانیکی در حال خاکبردی در سطح پارک است و برای قطع درختان آنجا نبوده و تنها کمکی برای هدایت شاخه‌های  بریده شده کرده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید