» صفحه اصلی » "هفته فیلم کردی سنه‌دژ" در سینما بهمن سنندج برگزار شد
صفحه اصلی

"هفته فیلم کردی سنه‌دژ" در سینما بهمن سنندج برگزار شد

۱۴ دی ۹۵ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ستار چمن‌گلی عصر امروز در مراسم افتتاحیه “هفته فیلم کردی سنه‌دژ” که در پردیس سینما بهمن سنندج با حضور هنرمندان کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق برگزار شد، اظهار داشت: پس از فراخوان ۳۷ فیلم از کردستان ایران و عراق به دبیرخانه این فسیتوال ارائه شد.

وی گفت: “هفته فیلم کردی سنه‌دژ” برای نخستین بار در استان کردستان برگزار شد که سرآغازی برای برگزاری نخستین جشنواره فیلم کردی در سال آینده خواهد بود.

دبیر برگزاری هفته فیلم کردی تصریح کرد: هفته فیلم کردی سنه‌دژ از امروز آغاز شده و تا ۱۷ دی ماه امسال به مدت چهار روز در پردیس سنما بهمن سنندج در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه در هفته فیلم کردی در مجموع ۲۹ فیلم در سینما بهمن سنندج اکران خواهد شد گفت: ۱۴ اثر آن مربوط به فیلمسازان اقلیم کردستان عراق بوده که شامل ۱۱ فیلم کوتاه و ۳ فیلم بلند است.

چمن‌گلی افزود: همچنین ۱۵ فیلم کوردی دیگر مربوط به فیلمسازان کردستان ایران است که این فیلم‌ها عموماً در طول یکسال اخیر در بسیاری از جشنوارها حضور داشته‌اند.

در ادامه این مراسم هنرمند شاخص اقلیم کردستان عراق هم اظهار داشت: برای نخستین بار که هفته فیلم کردی در شهر فرهنگی سنندج برگزار می‌شود جای بسی خوشحالی دارد.

“شوان عتوف” افزود: حضور هنرمندان و فیلمسازان اقلیم کردستان عراق در این رویداد مهم فرهنگی شهر سنندج به عنوان حامی و پشتیبان به هنر هفتم و سینمای ایران بسیار مهم است البته باید خیلی زودتر از اینها این رویداد در شهر فرهنگی سنندج برگزار می‌شد.

وی گفت: هفته فیلم کردی سنه‌دژ می‌تواند زمینه ساز فعالیت‌های فرهنگی خوبی در آینده کردستان ایران و مراودات فرهنگی کردستان عراق باشد و جامعه سینمایی و سینماگران را دور هم در فضایی گرم جمع کند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید