» صفحه اصلی » اجاره بهای عجیب و غریب واحدهای تجاری تهران
صفحه اصلی

اجاره بهای عجیب و غریب واحدهای تجاری تهران

۲۳ دی ۹۵ 0۰50

[ad_1]

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، بر اساس نتایج مصاحبه با ۴۰ کسب و کار خرد در پایتخت که از سوی مرکز مطالعات اقتصادی مجلس شورای اسلامی انجام شده،‌مشخص شد ۶۰ درصد مصاحبه شوندگان بالا بودن میزان اجاره ها، ۵۰ درصد رکود بازار و ۳۸ درصد نیز ناعادلانه بودن مالیات ها را به عنوان موانع مهم رشد و توسعه کسب و کار خود اعلام کرده اند.

بررسی های میدانی نشان می دهد که نرخ اجاره بها به ویژه برای املاک تجاری و مغازه ها بسیار بالا بوده و تقریبا با کل درآمد واحدهای صنفی برابری می کند.

نگاهی به نرخ رهن و اجاره مغازه در مناطق و محلات مختلف نشان می دهد که کسبه و فعالان اقتصادی خرد مجبورند ماهانه حداقل چند میلیون تومان بابت اجاره بها بپردازند در حالی که با رکود عمیق فعلی که کل بازار کسب و کار را درگیر کرده، کسبه مجبورند هر سال مالیات های گزافی را بپردازند که با درآمد و سود واقعی آنها مطابقت ندارد.

نگاهی به فایل های موارد گذاشته شده برای رهن واجاره نشان می دهد که اگر خواستار مغازه هایی با متراژ بالا درشمال و غرب تهران هستید حداقل باید ماهانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بابت اجاره بها در نظر بگیرید به طوری که برای اجاره یک مغازه ۲۳۰ متری در شهرک غرب؛‌مالک مبلغ یک میلیارد تومان بابت رهن و ماهانه ۴۵میلیون تومان طلب کدره است.

به گفته مالک این ملک تجاری در شهرک غرب نوساز واقع شده و دارای ۶ متر ارتفاع ۶ متر و ۶ متر بالکن مناسب بانکها و برندهاست! 

همچنین یک مغازه ۳۰ متری در محله سید خندان نرسیده به پل صیاد شیرازی وجود دارد که مالک ۵۰ میلیون تومان مبلغ رهن و ماهانه ۶میلیون تومان اجاره تعیین کرده است.

یک مغازه ۲۶ متری در ونک و مرکز خرید آسمان با مبلغ ۳۰ میلیون تومان پیش و ماهانه ۶ میلیون تومان برای رهن و اجاره گذاشته شده است.

بررسی های افکارنیوز نشان می دهد یک مغازه ۳۳ متری در خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد با مبلغ ۱۰۰میلیون تومان و ماهانه ۲۸میلیون تومان رهن و اجاره داده می شود.

همچنین مالک یک مغازه ۱۸۰ متری در ابتدای خیابان نیاوران نیز ۵۰۰میلیون تومان رهن و ماهانه ۵۰میمیلون تومان را برای اجاره دادن ملک خود تعیین کرده است.

یک مغازه ۲۵ متری نیز در کاشانک با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۱۰میلیون تومان برای رهن و اجاره گذاشته شده است

برای یک  مغازه ۱۸ متری در دربند، ضلع غربی میدان سربند نیز مبلغ ۲۰میلیون تومان بابت رهن و ماهانه ۹میلیون تومان برای اجاره تعیین شده است.

همچنین برای یک مغازه ۶۰ متری در مجتمع میلاد نور شهرک غرب ؛‌مبلغ ۲۰۰میلیون تومان رهن وماهانه ۱۳میلیون تومان تعیین شده است.

در ادامه بررسی های افکارنیوز از وضعیت نرخ رهن و اجاره مغازه ها به موارد جالبی برخوردیم به طوری که برای یک مغازه ۱۰۶ متری در خیابان ستارخان، خیابان توحید، مالک مبلغ ۱۵۰میلیون بابت رهن و ماهانه ۲۵میلیون تعیین کرده بود و همچنین برای یک مغازه ۳۱ متری در مجتمع شهر در میرداماد؛ ۱۰۰میلیون تومان رهن و ماهانه ۱۵میلیون تومان اجاره درخواست شده بود.

همچنین یک مغازه ۲۰۰ متری در ونک خیابان خدامی نیز ۵۰۰میلیون تومان رهن و ماهانه ۶۰میلیون تومان طلب شده بود و جالب اینکه در این محدوده برای یک مغازه ۱۴۰ متری و ۱۰۰ متری نیز همین مبلغ رهن و اجاره تعیین شده بود و ۶۰ مترو ۱۰۰ متر  تفاوت متراژ تفاوتی در تعیین قیمت ایجاد نکرده بود.

مالک یک مغازه ۲۷۰ متری در نیاوران مرکز خرید البرز نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۵۰میلیون تومان را تعیین کرده بود.

در پاسداران نیز برای یک مغازه ۴۵ متری مبلغ ۳۰۰میلیون تومان بابت رهن و ماهانه ۶میلیون تومان طلب شده بود.

همچنین برای یک مغازه ۶۵ متری در تجریش نرسیده به میدان قدس نیز مبلغ ۱۰۰میلیون تومان بابت رهن و ماهانه ۲۵میلیون تومان طلب شده بود.

بررسی این قیمت ها نشان از رشد نامتعارف نرخ رهن و اجاره واحدهای تجاری در پایتخت دارد و جای تعجب ندارد که فعالان اقتصادی خرد و کسبه از هزینه بالای اجاره بها گلایه داشته باشند زیرا یا مجبورند بیشتر درآمد خود را صرف پرداخت این مبالغ کدره و یا از دایره انصاف خارج شده و با تعیین سودهای نامتعارف و گرفتن مبالغ گزاف از مشتریان مخارج و هزینه های خود را تامین کنند که در نهایت این مساله به ضرر مردم است که از مشکلات اقتصادی و نداشتن درآمد کافی رنج می برند.

منبع:افکارنیوز

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید