» صفحه اصلی » شرق استان چهارمحال و بختیاری با «بحران آب» مواجه است
صفحه اصلی

شرق استان چهارمحال و بختیاری با «بحران آب» مواجه است

۲ بهمن ۹۵ 0۰8

[ad_1]

علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: هرچند غرب استان با مشکل چندانی در زمینه آب مواجه نیست اما شرق آن با بحران آب مواجه است.

وی با اشاره به کمبود آب در استان افزود: در گذشته گزارش شده بود که استان دارای ۱۰ درصد از منابع آبی کشور است که با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها و تغییر الگوی بارش از برف به باران این میزان بسیار کاهش یافته است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس با اشاره به تشکیل شورایی از طرف دولت با مسئولیت دکتر پورمحمدی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد: در ۳ جلسه برگزار شده دغدغه‌ها و مشکلات مردم استان در حوزه آب، مشکلات زیست محیطی طرح‌های انتقال و آب و کمبود آب بررسی شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: در این جلسات مباحثی از سوی کارشناسان وزارت نیرو مطرح که مجمع نمایندگان به برخی از آن‌ها ایراد گرفته و انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو باید تمام پروژه‌ها از جمله تونل کوهرنگ ۳، گلاب و بهشت‌آباد و آوارگی که برای مردم در اثر طرح‌های انتقال آب رخ داده را بررسی کند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس افزود: نامه‌ای خطاب به وزیر نیرو برای واگذاری مدیریت پروژه‌های سد و نیروگاه داخل استان به مسئولان مربوطه تقدیم شده است.

کاظمی با اشاره به تونل کوهرنگ ۳ گفت: این تونل بدون توجه به منطقه طراحی شده به همین علت تاکنون چندین جلسه برای سد بیرگان تشکیل شد اما متأسفانه اجرایی نشده است.

وی با اشاره به حادثه سرخون و شکستگی لوله انتقال نفت از استان خوزستان به استان اصفهان بیان کرد: وزارت نیرو باید شرایطی را فراهم کند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس با بیان اینکه کار شدن لوله انتقال نفت از روی زمین به علت رانش زمین در این منطقه مطرح شده است، خاطرنشان کرد: حق و حقوقات کشاورزان و شیلات پرداخت شده که اعتباری نیز برای طرح‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی مردم منطقه اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید