» صفحه اصلی » ۲۷.۴ هزار تن محصول از گوجه‌کاران استان بوشهر خریداری شد
صفحه اصلی

۲۷.۴ هزار تن محصول از گوجه‌کاران استان بوشهر خریداری شد

۲ بهمن ۹۵ 0۰10

[ad_1]

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود اراضی مستعد در استان بوشهر، کشت گوجه فرنگی خارج از فصل یکی از قابلیت‌های کشاورزی استان بوشهر است.

وی از تولید ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی در اراضی استان بوشهر خبرداد و افزود: برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل  در استان بوشهر از اواخر فصل پاییز آغاز می‌شود و تا فروردین سال بعد ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه تعیین الگوی کشت یکی از محورهای مقابله با کم‌آبی و خشکسالی است گفت: در این زمینه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر برای کشت گوجه فرنگی اختصاص یافت.

منوچهری با بیان اینکه افت قیمت محصول گوجه فرنگی سبب نگرانی کشاورزان این استان شد خاطر نشان کرد: در پی این مشکل با هماهنگی‌های به عمل آمده وزیر جهاد کشاورزی دستور خرید حمایتی محصول از کشاورزان صادر کرد که این طرح از سوم دی‌ماه در استان بوشهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه شش مرکز خرید  گوجه فرنگی در شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شد افزود: برای خرید محصول کشاورزان استان بوشهر مرکز خرید حمایتی گوجه فرنگی در دشتستان، دشتی، دیر، کنگان، عسلویه و جم راه‌اندازی شد و اکنون کار خرید محصول انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه قیمت خرید حمایتی برای هر کیلوگرم محصول گوجه فرنگی برای حمل به خارج از استان بوشهر ۴۰۰ تومان تعیین شده گفت: گوجه فرنگی غیر از محصول درجه یک برای خارج از استان هر کیلوگرم ۴۰۰ تومان خریداری می‌شود و این در حالی است که هزینه حمل محصول خریداری شده به خارج از استان بوشهر پرداخت می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه خرید محصول برای کارخانه‌های رب گوجه فرنگی استان بوشهر بدون سبد و به صورت فله است افزود: خرید محصول حمایتی در داخل استان بوشهر برای هر کیلوگرم گوجه فرنگی غیر از درجه یک ۳۳۰ تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه خرید حمایتی از کشاورزان تا به تعادل رسیدن قیمت گوجه فرنگی ادامه دارد  تصریح کرد: با اجرای طرح خرید حمایتی محصول گوجه از کشاورزان در یک‌ماه گذشته ۲۷ هزار و ۴۰۰ تن محصول از گوجه‌فرنگی‌کاران استان بوشهر خریداری شد.

انتهای پیام/‌

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید