» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » نمایشی برای ادای احترام به همه مادران
سینما و تئاتر

نمایشی برای ادای احترام به همه مادران

۴ بهمن ۹۵ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تئاتر و سینما خبرگزاری فارس، نمایش علی کوچولو به نویسندگی سارا تقوی و کارگردانی حسین فرخی در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شد.

نمایشنامه «علی کوچیکه» الهام گرفته از شعری از فروغ فرخزاد، با بازیگری سارا تقوی به صورت مونولوگ و در مدت زمان ۶۰ دقیقه اجرا شد.

چون این نمایش به صورت مونولوگ اجرا شد از طراحی صحنه استیلزه بهره برد بازیگر برای پیام متن در بخشی از نمایش از تکنیک پرده‌خوانی استفاده کرده است. در بخش اندکی از کار از این تکینیک استفاده شد در واقع پروژکتور به شکل پرده‌خوانی مدرن درآمده است.

 در این نمایش مادری شوهرش را گم کرده است و یه فرزند دارد که علی کوچیکه است اما زنی وقتی مادر شد دیگر انگار روح مادر در فرزند‌اش حلول کرده است زندگی‌اش متعلق به خود او نیست دیگر هیچ لذتی برای مادر وجود ندارد مگر اینکه فرزندش لذت ببرد.

این بخشی از ماجراست بخش دیگر زندگی مادر تنهایی اوست که باید با مشکلات بیشتر زندگی‌اش را اداره کند. اگر فرزند به هر دلیلی به خواب اقاقیا بیپوند مادر چگونه می‌تواند فقدان او را درک کند مادر به خیال فرزند تبدیل می‌شود با او راه می‌رود و گفت‌وگو می کند و تر و خشک می‌کند علی کوچولو دیگر بزرگ نمی‌شود در همان سن می‌ماند.

بنابراین مونولوگ بهتر می‌تواند مخاطب را با مادر و تنهای و اظطرابش همراه کند که این نمایش توانسته است به هزار توی روح مادر دست پیدا کند هر چند وظیفه بازیگر بسیار سنگین می شود. تا بتواند با بازی‌اش این نقش را بازسازی کند که به باورم توانسته است چنین نقشی را بسازد هر چند سخت.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید